Putning - 17 mdr.

11. maj 2014

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Putning - 17 mdr.

Hej Helen.

De andre råd du har givet os i løbet af Frederiks liv har været fantastiske og vi håber nu på endnu et!
Frederik er efter mange måneder og mange stop endelig retur på sit værelse i sin egen seng. Han sover næsten hele natten - ofte kun afbrudt af en tår vand. Kan han slet ikke puttes igen hvis han vågner kl 4 kommer han ind mellem os. Men ingen leg, lys eller snak. Godt nok flyver han rundt og forsøger at hold fest, men det er altså ikke morgen før TIDELIGST 5.30 i vores hjem. Hvordan lærer vi ham det?

En anden ting er at putningen lige nu foregår ved at far sidder hos Frederik indtil han sover. Han er ikke ked af det men har jo ligesom os andre lige brug for at finde ind i søvnen. Det tager alt fra 10 min til 60 min inden han sover.

Vi ku rigtig godt tænke os at Frederik selv kan falde i søvn uden far ved siden af.
Derfor er vi begyndt at have en bog med i seng som Frederik kan læse i sammen med far eller mor. Efter ca 10 min siger vi godnat og går ud og så bliver ...

Annonce

... Frederik jo ked af det / utilfreds. Jeg hører ham ikke som ulykkelig de første par gange vi går men det ender det med. Og jeg er faktisk lidt i tvivl om han falder i søvn til sidst fordi han er udmattet at skrigeriet.

Vi går frem og tilbage og siger ssssssssyyyyy, godnat og putter ham igen, nusser lidt ca 1-3 min og går så ud igen. Frem og tilbage indtil han sover efter ca 1 time.

Men for pokker det er hårdt at være i tvivl om det er det rigtige!?
For hvornår er et barn i stand til at manipulerer sine forældre ind på værelset igen og hvornår er det utryghed der spiller ind?

Frederik har jo tidligere haft et enormt tryghedsbehov og det var derfor vi startede forfra med sengen helt op af vores efter råd fra dig da han va ca 10 mdr. Og hvorfor sku det behov for tryghed pludselig være væk!?

Men vi kan jo ikke sidde derinde hver eneste aften. Det isolerer os herhjemme fordi han er så svær at putte.

Så hvordan lærer vi Frederik at falde i søvn selv?

På forhånd tak
Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor