Brev:
Putning - 17 mdr.
11. maj 2014
Alder:
17 mdr.
Putning - 17 mdr.
Hej Helen.
De andre råd du har givet os i løbet af Frederiks liv har været fantastiske og vi håber nu på endnu et!
Frederik er efter mange måneder og mange stop endelig retur på sit værelse i sin egen seng. Han sover næsten hele natten - ofte kun afbrudt af en tår vand. Kan han slet ikke puttes igen hvis han vågner kl 4 kommer han ind mellem os. Men ingen leg, lys eller snak. Godt nok flyver han rundt og forsøger at hold fest, men det er altså ikke morgen før TIDELIGST 5.30 i vores hjem. Hvordan lærer vi ham det?
En anden ting er at putningen lige nu foregår ved at far sidder hos Frederik indtil han sover. Han er ikke ked af det men har jo ligesom os andre lige brug for at finde ind i søvnen. Det tager alt fra 10 min til 60 min inden han sover.
Vi ku rigtig godt tænke os at Frederik selv kan falde i søvn uden far ved siden af.
Derfor er vi begyndt at have en bog med i seng som Frederik kan læse i sammen med far eller mor. Efter ca 10 min siger vi godnat og går ud og så bliver Frederik jo ked af det / utilfreds. Jeg hører ham ikke som ulykkelig de første par gange vi går men det ender det med. Og jeg er faktisk lidt i tvivl om han falder i søvn til sidst fordi han er udmattet at skrigeriet.
Vi går frem og tilbage og siger ssssssssyyyyy, godnat og putter ham igen, nusser lidt ca 1-3 min og går så ud igen. Frem og tilbage indtil han sover efter ca 1 time.
Men for pokker det er hårdt at være i tvivl om det er det rigtige!?
For hvornår er et barn i stand til at manipulerer sine forældre ind på værelset igen og hvornår er det utryghed der spiller ind?
Frederik har jo tidligere haft et enormt tryghedsbehov og det var derfor vi startede forfra med sengen helt op af vores efter råd fra dig da han va ca 10 mdr. Og hvorfor sku det behov for tryghed pludselig være væk!?
Men vi kan jo ikke sidde derinde hver eneste aften. Det isolerer os herhjemme fordi han er så svær at putte.
Så hvordan lærer vi Frederik at falde i søvn selv?
På forhånd tak
Frederiks mor