Brev:
Græder ved puttetid
9. maj 2014
Alder:
1 mdr.
Græder ved puttetid
Hej Helen...
Vi er så heldige at vi har fået vores tredje barn en lille sund og rask pige Rosa:) Selv om vi har prøvet det før, har vi alligevel glemt mange ting:)
Jeg har haft brystbetændelse og har derfor været i penicillin behandling, hvilket gjorde at Rosa fik meget tynd mave, mavekneb og skrige ture. Det er nu en uge siden jeg er stoppet, og oplever forsat at hun har mavekneb og skrigeture specielt når hun skal puttes, skyldes det penicillinen?
Hun har siden hun var 14 dage ikke kunne falde i søvn på armen, men har brug for ro til at blive puttet.
Mit problemstilling med hende er at hun er træt men har svært ved at overgive sig til søvnen. om dagen bliver hun puttet i barnevognen og jeg er ca. hende ved hende 5-10 gange inden hun falder rigtig i søvn, hvor hun skriger, hun bliver trillet kort indtil hun stopper får sutten og lukker øjne. det virker til hun sover men vågne op igen. hun kan ca. sove 2-3 timer hvor jeg ca. er ude ved hende 2-3 gange.
Jeg tænker at det er ok, da hun ikke er så gammel og skal selvfølge også lige lære selv at falde til ro.
Men problemet er mest om aftnen. et par gange er det lykkes at hun er faldet i søvn uden at græde, men oftes er det en kamp på 2-3 timer. hun starter med at ligge med sutten og virker til at hun falder i søvn efter ca. 15 min bliver hun urolig, prøver at trøste hende i liften men hun er utrøstelig tager hende op efter lidt tid. efterfølgende har hun svær ved at finde ro og spjætter meget med fødder og arme og virker søgende. hun vil ikke ammens mere og ikke tage sutten bliver meget sur hvis hun tilbydes det. hun er herefter næsten utrøstelig og kan græde i et par timer inden hun finder ro.
Jeg har selv tænk, at hun bliver overtræt og bare ikke kan finde ro, men synes ikke hun bliver puttet for tidlig eller for sent. med det samme jeg kan se tegn på at hun er træt, efter hun har spist godt, ren ble, puslet begynder jeg at putte hende. Det virker måske også som om hun har lidt ondt i maven?
Hun får som regel 3 lure i løbet af dagen, har ingen fast rytme i nu, men synes at når hun skal puttes til den sidste lur omkring 18 tiden er hun også meget urolig? Er det oftes om aften at de får mavekneb bliver urolige?
Håber du har nogle gode råd:)
Hilsen Joan