Græder ved puttetid

9. maj 2014

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Græder ved puttetid

Hej Helen...

Vi er så heldige at vi har fået vores tredje barn en lille sund og rask pige Rosa:) Selv om vi har prøvet det før, har vi alligevel glemt mange ting:)

Jeg har haft brystbetændelse og har derfor været i penicillin behandling, hvilket gjorde at Rosa fik meget tynd mave, mavekneb og skrige ture. Det er nu en uge siden jeg er stoppet, og oplever forsat at hun har mavekneb og skrigeture specielt når hun skal puttes, skyldes det penicillinen?

Hun har siden hun var 14 dage ikke kunne falde i søvn på armen, men har brug for ro til at blive puttet.

Mit problemstilling med hende er at hun er træt men har svært ved at overgive sig til søvnen. om dagen bliver hun puttet i barnevognen og jeg er ca. hende ved hende 5-10 gange inden hun falder rigtig i søvn, hvor hun skriger, hun bliver trillet kort indtil hun stopper får sutten og lukker øjne. det virker til hun sover men vågne op igen. hun kan ca. sove 2-3 timer hvor jeg ca. er ude ved hende 2-3 gange.
Jeg tænker at det er ok, da hun ikke er så gammel og skal selvfølge også lige lære selv at falde til ro.

Men problemet er mest om aftnen. et par ...

Annonce

... gange er det lykkes at hun er faldet i søvn uden at græde, men oftes er det en kamp på 2-3 timer. hun starter med at ligge med sutten og virker til at hun falder i søvn efter ca. 15 min bliver hun urolig, prøver at trøste hende i liften men hun er utrøstelig tager hende op efter lidt tid. efterfølgende har hun svær ved at finde ro og spjætter meget med fødder og arme og virker søgende. hun vil ikke ammens mere og ikke tage sutten bliver meget sur hvis hun tilbydes det. hun er herefter næsten utrøstelig og kan græde i et par timer inden hun finder ro.

Jeg har selv tænk, at hun bliver overtræt og bare ikke kan finde ro, men synes ikke hun bliver puttet for tidlig eller for sent. med det samme jeg kan se tegn på at hun er træt, efter hun har spist godt, ren ble, puslet begynder jeg at putte hende. Det virker måske også som om hun har lidt ondt i maven?

Hun får som regel 3 lure i løbet af dagen, har ingen fast rytme i nu, men synes at når hun skal puttes til den sidste lur omkring 18 tiden er hun også meget urolig? Er det oftes om aften at de får mavekneb bliver urolige?

Håber du har nogle gode råd:)

Hilsen Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder