Falde i søvn selv

5. maj 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Falde i søvn selv

Hej Helen,

Jeg har skrevet før angående søvn.. Jeg har to drenge der lige er fyldt et år og længe har haft svært ved at falde i søvn selv og desuden også vågner en del gange i løbet af natten.

Mht at sove går det bedre.. De vågner stadig 1-2 gange hver men det er faktisk til at overkomme (med mindre de er syge). Til gengæld kæmper vi stadig med at få dem til at falde i søvn selv, eller endda bare falde i søvn i egen seng.

Lige nu foregår det ved at de får et bad (9 ud af 10 aftener) kl 18:30, nattøj på og så leger vi lidt på deres værelse. 19.30 får de en flaske i den store seng hvor vi ligger sammen med dem (der er en indbygget seng med 2 madrasser på deres værelse som vi bruger til at dele os op om natten). Til ...

Annonce

... hverdag når de er trætte efter en dag i vuggestuen, som de er rigtig glade for, plejer de ret hurtigt at falde hen hvis vi bare ligger der ved siden af dem og putter lidt. Så bærer vi dem over i sengen og så sover de der resten af natten, hvor de så vågner nogle gange.

Vi har prøvet at ligge dem i deres egen seng inden de falder i søvn. Det lykkes for det meste for faren, dog efter 15-20 min. skrig og skrål. For mig lykkes det aldrig..

Hvad kan vi gøre? Har forsøgt gradvist at nøjes med at sætte mig ved siden af dem i den store seng, men det hjælper heller ikke. Vil jo gerne at de skal forbinde søvn med noget trygt og dejligt men det ville bare være så skønt hvis de kunne lære at falde i søvn i egen seng.

Hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre