Brev:
Falde i søvn selv
5. maj 2014
Alder:
12 mdr.
Falde i søvn selv
Hej Helen,
Jeg har skrevet før angående søvn.. Jeg har to drenge der lige er fyldt et år og længe har haft svært ved at falde i søvn selv og desuden også vågner en del gange i løbet af natten.
Mht at sove går det bedre.. De vågner stadig 1-2 gange hver men det er faktisk til at overkomme (med mindre de er syge). Til gengæld kæmper vi stadig med at få dem til at falde i søvn selv, eller endda bare falde i søvn i egen seng.
Lige nu foregår det ved at de får et bad (9 ud af 10 aftener) kl 18:30, nattøj på og så leger vi lidt på deres værelse. 19.30 får de en flaske i den store seng hvor vi ligger sammen med dem (der er en indbygget seng med 2 madrasser på deres værelse som vi bruger til at dele os op om natten). Til hverdag når de er trætte efter en dag i vuggestuen, som de er rigtig glade for, plejer de ret hurtigt at falde hen hvis vi bare ligger der ved siden af dem og putter lidt. Så bærer vi dem over i sengen og så sover de der resten af natten, hvor de så vågner nogle gange.
Vi har prøvet at ligge dem i deres egen seng inden de falder i søvn. Det lykkes for det meste for faren, dog efter 15-20 min. skrig og skrål. For mig lykkes det aldrig..
Hvad kan vi gøre? Har forsøgt gradvist at nøjes med at sætte mig ved siden af dem i den store seng, men det hjælper heller ikke. Vil jo gerne at de skal forbinde søvn med noget trygt og dejligt men det ville bare være så skønt hvis de kunne lære at falde i søvn i egen seng.
Hilsen os