Brev:
Night terror
2. maj 2014
Alder:
11 mdr.
Night terror
Kære Helen.
Så har jeg ladet min datter sove i vuggestuen denne uge, hun har spist og leget en time, så har jeg hentet hende. Hun har været ret ked af det, og de første gange, jeg hentede hende, ville hun slet ikke kigge på mig eller snakke med mig. Indtil vi kom hjem og fik jordbær og legede :-) Så det gik over.
Men de sidste 3 dage om aftenen, har hun ved putning og efter at have sovet 1/2-1 time haft det, jeg har søgt mig frem til, må være night terror, natteskræk. Skriger vildt, roder rundt, sætter sig op med åbne øjne og skriger og er helt skræmt. I går stod det på i 3 timer med pauser på 20 sek-2 min, så startede det forfra. Jeg læste, det kunne skyldes følelsesmæssig stress, og da hun ikke har haft det før, går jeg ud fra, det skyldes vuggestuestart. Uha, ikke rart.
Jeg har ikke vækket hende, men lagt hende roligt ned, pakket dynen om hende og lige lagt en hånd på hende, men hun reagerer ikke på noget, hun er helt inde i "rædslen". Der er vel ikke rigtigt noget, jeg kan gøre? Jeg har det godt nok dårligt med, hun skal igennem alt det. Jeg prøver at give hende en blid indkøring, aflevere ca. 8.30, og henter hende som sagt en time efter hun har spist, så hun også lige er der lidt tid.
I går sov hun for første gang kl. 19.30 - hvor hun jo ellers først er gået i seng efter kl. 23. Men holdt sig her vågen fra 11.45-19.30, godt nok pylret til sidst, men jo dejligt, hvis hun kan begynde at gå lidt før i seng. Ved ikke, om det har relevans for skrækken, tror det ikke.
Jeg har læst forklaringen på night terror, men mon du synes, der er noget, jeg kan gøre?
Med venlig hilsen
Helle