Brev:
Søvn !
26. april 2014
Alder:
2 år, 6 mdr.
Søvn !
Hej Helen.
Vi skriver til dig fordi vi har et spørgsmål vedr. Vores 2,5 årig datter. Hun er en glad veludviklet pige som går i vuggestue og snakker som et vandfald. Vi har dog umiddelbart et STORT problem. Hun vil ikke sove.
For 6 mdr. Siden pillede vi hendes side af tremmesengen, primært fordi jeg ikke kunne holde til at løfte hende ud af den. Der gik 14 dage hvor før hun fandt ud af hun selv kunne kravle ud af sengen, og så skal jeg lige love for at det tog fart ! Hun kravler ud mellem 15-30 gange inden hun falder i søvn, og vi er ved at få nok.
Vi har indtil nu siddet uden for hendes dør på en stol og fuldt hende tilbage i seng hver gang hun kravler ud, det har vi gjort i et halvt år nu, og det bliver ikke bedre ! Hun prøver alt, og det er tydeligt at hun stimulere sig selv og aldrig falder til ro.
Vi har hele hendes liv haft en fast rutine om aftenen som hedder bad, pusle, fjernsyn i 30 min., ca. 15 min læsning hvor hun sidder på skødet efterfulgt af en sang. Vi har tidl. Talt dagen igennem med hende inden sengetid, men efter 3 uger var det tydeligt at det ikke havde nogen effekt.
På nuværende tidspunkt, bliver hun puttet kl. 19.30 og falder først i søvn omkring kl. 20.45. Hun vækkes kl. 06.00, sover typisk 2 timer i vuggestuen fra 12-14.
Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at få hende til at blive i sengen ? vi er vel at blive godt trætte af at sidde udenfor hendes dør, og af hendes konstante kravlen ud, vi kan jo mærke det ikke bliver bedre, og hun skubber sin sovetid længere og længere frem.
Skal vi sætte siden på tremmesengen igen, så hun ikke kan holde sig vågen ved at kravle ud hele tiden ?
Hun vågner også 2-4 gange om natten, hvilket godt kan være lidt hårdt da jeg til tider er alene med hende en uge af gangen. Når hun vågner om natten kravler hun ud, og vi følger hende tilbage i seng. Vi har ikke så gode erfaringer med at hun falder til ro når hun ligger inde ved os.
HJÆLP HJÆLP HJÆLP, vi er ved at være desperate efter en løsning.
Med venlig hilsen