Brev:
Begynde at indføre puttetid- og ritualer.
24. april 2014
Alder:
1 mdr.
Begynde at indføre puttetid- og ritualer.
Hej Helen,
Et helt andet spørgsmål :)
Vores søn er 6 uger og stortrives. Hans dag er faktisk allerede meget rutinepræget.
Vi står op kl 7, han sover i sin barnevogn når vi går ned med storebror i vuggestuen, ca kl 8.15 og vågner to timer efter. Så er han vågen en times tid hvor der bliver spist, skiftet ble, snakket og øvet i at ligge på maven. Så sover han ca kl 11.30 og 2 1/2-3 timer frem. Derefter klatsover han resten af eftermiddagen, 5 min her og 10 min der, indtil han får sin godnat flaske mellem kl 20 og 21, alt afhængig af hvornår han sidst har spist og hvor meget. Derefter bliver han puttet i vores seng i mellem os med sin putteklud og sut, falder ofte ret hurtigt i søvn og vågner så efter 4-6 timer og får flaske, en gang indklam sover han helt til når vi står op om morgenen, andre gange vågner han ved 4-5 tiden og får flaske igen.
Mit spørgsmål er nu, om vi allerede nu kan indføre et puttetidpunkt der hedder kl 19-20? Han er nemlig altid så sur og pylret fra kl 19 og frem til vi rent faktisk puttet ham omkring kl 21. Han er virkelig svær at stille tilfreds og det er hver aften i det tidsrum, sikkert fordi han ikke har sovet optimalt sidst på eftermiddagen og først på aftenen. Men tænker at han måske allerede er klar til natten kl 19-20 stykker? Er bare bange for at han så måske vågner ved 4-5 tiden om morgenen og er frisk. For lige nu sover han bare hele natten, kun med 1-2 opvågninger pga sult.
Er det for tidligt for hans alder at putte der? Og hvordan gør man nemmest når jeg gerne vil begynde at putte ham i sin vugge som står ved siden af min seng?
Knus.