Begynde at indføre puttetid- og ritualer.

24. april 2014

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Begynde at indføre puttetid- og ritualer.

Hej Helen,

Et helt andet spørgsmål :)

Vores søn er 6 uger og stortrives. Hans dag er faktisk allerede meget rutinepræget.

Vi står op kl 7, han sover i sin barnevogn når vi går ned med storebror i vuggestuen, ca kl 8.15 og vågner to timer efter. Så er han vågen en times tid hvor der bliver spist, skiftet ble, snakket og øvet i at ligge på maven. Så sover han ca kl 11.30 og 2 1/2-3 timer frem. Derefter klatsover han resten af eftermiddagen, 5 min her og 10 min der, indtil han får sin godnat flaske mellem kl 20 og 21, alt afhængig af hvornår han sidst har spist og hvor meget. Derefter bliver han puttet i vores seng i mellem os med sin putteklud og sut, falder ofte ret hurtigt i søvn og vågner så efter 4-6 timer og får flaske, en gang indklam sover han helt til når vi står op om morgenen, ...

Annonce

... andre gange vågner han ved 4-5 tiden og får flaske igen.

Mit spørgsmål er nu, om vi allerede nu kan indføre et puttetidpunkt der hedder kl 19-20? Han er nemlig altid så sur og pylret fra kl 19 og frem til vi rent faktisk puttet ham omkring kl 21. Han er virkelig svær at stille tilfreds og det er hver aften i det tidsrum, sikkert fordi han ikke har sovet optimalt sidst på eftermiddagen og først på aftenen. Men tænker at han måske allerede er klar til natten kl 19-20 stykker? Er bare bange for at han så måske vågner ved 4-5 tiden om morgenen og er frisk. For lige nu sover han bare hele natten, kun med 1-2 opvågninger pga sult.

Er det for tidligt for hans alder at putte der? Og hvordan gør man nemmest når jeg gerne vil begynde at putte ham i sin vugge som står ved siden af min seng?

Knus.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.