Stadig en natteroder

23. april 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Stadig en natteroder

Hej Helen

Vi har skrevet til dig for nogle måneder siden. Både dengang og nu omhandler det T's søvn.

For nogle måneder siden kunne vi ikke få ham til at sove, uden at skulle holde i hånden. Han vågnede flere gange om natten og manglede givetvis os, hvilket til sidst endte med at vi skulle sidde ved hans side i op til 2 timer i træk, for at få ham til at sove igen.

Ved at tage en kamp med et par aftner / nætter med lidt gråd, fik vi T til at falde i søvn uden at vi skal holde i hånd.

Det lykkedes os desværre ikke at få ham til at sove igennem. Og det virker til at blive værre og værre, så han vågner flere gange, med kortere mellemrum - og vi kan ikke få ham til at falde i søvn - end ikke når han sover i vores seng ved siden af os.

Her til aften (en meget normal aften) sov han (nemt) lidt over 19. Kl 21 er han vågnet første gang og vi kan gå derind, give ham sutten, ligge ham ned / vende ham om. Nogle gange græder han med det samme og sætter sig op - andre gange kan vi nå ud af rummet, og vi hører måske ikke fra ham i 1-5 minutter før han græder igen og sætter sig op.

Efter måske 1/2-1 times kamp falder han så endelig i ...

Annonce

... søvn. For at det starter forfra inden for 1-3 timer igen. På det sidste har vi ikke orket det mere, og han er kommet ind i vores seng. Her ligger han så hele natten og græder hvis vi ikke holder ham i hånden. Og når vi så holder ham i hånden, nusser og nulrer han hånd og fingre med os hele natten. Han falder gerne til ro i vores seng i 1-2 timer af gangen, men meget afbrudt, meget vågen indtil morgen.

Vi mangler virkelig input til, hvad vi skal gøre. Vi snakker om, at det nok er vigtigt, at han får nogle hele nætter på eget værelse - men vi har svært ved at overskue den kamp lige nu.

Samtidig kan vi ikke blive kloge på, om vi når han vågner, bør sidde ved ham til han er faldet helt til ro og sover. Eller om vi blot bør gå ind, give sut og ligge ham ned for derefter at gå ud. Eller om vi ikke bør ligge ham ned, men blot gå ind på hans værelse og bekræfte i at vi stadig er her. Eller noget helt tredje?

Som du sikkert kan læse, gør vi os en masse tanker, men føler på ingen måde, at vi bliver klogere eller gør noget fremskridt.

Enhver tanke, ide eller forslag modtages derfor gladeligt.

Med venlig hilsen

Et par trætte forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor