Søvn om dagen - 10 mdr.

11. april 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn om dagen - 10 mdr.

Hej Helen

Har altså et opfølgende spørgsmål til mit forrige spørgsmål om at rykke søvnen om dagen.

Jeg er nemlig så i tvivl om jeg gør det rigtige ift Arthurs søvn i løbet af dagen, for han virker så hurtig træt.

Han vågner som sagt 6.00/6.30 og virker træt allerede omkring kl 8/8.30, men jeg forsøger jo at strække ham, fordi jeg tænker at hvis drengen skal sove to lurer, så er det tidligt at sove allerede kl 8.... Og selvfølgelig også fordi jeg i hverdagene først er hjemme fra aflevering af søster, kl 8.45/9.00. Han er også nemmere at ...

Annonce

... gøre tilfreds i hverdagene, for der sker noget, så der holder han ok også til kl ca 9.30. Men i weekenderne er han skrækkelig indtil vi putter ham kl 9.00 og nok ikke meget senere.

Når han så vågner efter 1 1/2 time, så syntes jeg allerede han viser træthedstegn ca 2 timer efter. Han puttes jo så ca 14 og sover en time. Men så igen sidst på dagen er han vrøvlet. Jeg tænker bare, om det er normalt man er så træt når man er 10 1/2 mdr??

Er der noget jeg kan gøre anderledes, for at få en gladere dreng??

Tak igen for svar :)

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder