Brev:
Han vil ikke sove
8. april 2014
Alder:
8 mdr.
Han vil ikke sove
Hej Helen
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få min søn til at sove i barnevogn om dagen, og hvordan jeg får ham vænnet af med amning om natten.
Indtil nu har jeg haft held med nogle forskellige løsninger om dagen. Jeg har ammet ham i søvn med sin dragt og det hele på og så har jeg kunne ligge ham ud. Men pludselig gad han ikke det mere og han faldt ikke i søvn ved brystet. Så begyndte jeg at putte ham i barnevognen og så gik jeg en tur og efter 10-15 sov han, men nu har jeg slet ikke lyst til at gå en tur for halvvejs bliver han hysterisk og vil hverken ligge eller sidde i barnevognen og så er der pludselig langt hjem.
Her på det sidste har jeg puttet ham i barnevognen og gået rundt om vores grund et par gange hvor der er mange træer han kigger på hvis kalechen er nede på barnevognen og så har jeg lige trillet ham under et træ til han til sidst er faldet i søvn. Og det her kan tage alt fra 5-20 min. Altså det her fungerer jo egentlig, men det er på ingen måde optimalt. Og har også problemer når det regner for så kan kalechen ikke være nede og så bliver han sur, hvis der ikke er noget at kigge på mens han bliver trillet.
Hvad kan jeg gøre for at putte ham i alt slags vejr om dagen?
Om natten har vi også et problem. Han bliver ammet omkring 19.30-20 og der falder han stort set altid i søvn og så kan vi godt ligge ham i seng, men efter 45-60 min vågner han i et skrig og vi trøster og får ham til at falde til ro og ligger ham igen, men så bliver han sur igen når vi ligger ham i sin seng. Vi ender som regel med at lade ham ligge ved os, men så vil han gerne spise ved mig mange gange og det dur ikke. Jeg prøver at trøste før jeg giver bryst, men det virker sjældent :(
Hilsen