Han vil ikke sove

8. april 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Han vil ikke sove

Hej Helen

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få min søn til at sove i barnevogn om dagen, og hvordan jeg får ham vænnet af med amning om natten.

Indtil nu har jeg haft held med nogle forskellige løsninger om dagen. Jeg har ammet ham i søvn med sin dragt og det hele på og så har jeg kunne ligge ham ud. Men pludselig gad han ikke det mere og han faldt ikke i søvn ved brystet. Så begyndte jeg at putte ham i barnevognen og så gik jeg en tur og efter 10-15 sov han, men nu har jeg slet ikke lyst til at gå en tur for halvvejs bliver han hysterisk og vil hverken ligge eller sidde i barnevognen og så er der pludselig langt hjem.

Her på det sidste har jeg puttet ham i barnevognen og gået rundt om vores grund et par gange hvor der er mange træer han kigger på hvis kalechen er nede på barnevognen og så har jeg lige trillet ham under et træ til ...

Annonce

... han til sidst er faldet i søvn. Og det her kan tage alt fra 5-20 min. Altså det her fungerer jo egentlig, men det er på ingen måde optimalt. Og har også problemer når det regner for så kan kalechen ikke være nede og så bliver han sur, hvis der ikke er noget at kigge på mens han bliver trillet.

Hvad kan jeg gøre for at putte ham i alt slags vejr om dagen?

Om natten har vi også et problem. Han bliver ammet omkring 19.30-20 og der falder han stort set altid i søvn og så kan vi godt ligge ham i seng, men efter 45-60 min vågner han i et skrig og vi trøster og får ham til at falde til ro og ligger ham igen, men så bliver han sur igen når vi ligger ham i sin seng. Vi ender som regel med at lade ham ligge ved os, men så vil han gerne spise ved mig mange gange og det dur ikke. Jeg prøver at trøste før jeg giver bryst, men det virker sjældent :(

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire