Afvænning med sutteflasker

3. april 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Afvænning med sutteflasker

Hej Helen,

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at få min søn afvænnet med sine sutteflasker.

Min søn er lige blevet 12 mdr, og får 200 ml MME inden sengetid kl 19. Derudover vågner han flere gange om ugen om natten og vil have mere flaske, hvilket svinger mellem 100-200 ml pr nat.

Jeg har siden han var 9 mdr forsøgt at give ham godnatgrød lige inden sengetid, men han nægter at spise det. I stedet for grød er jeg nu begyndt med en banan inden godnatflasken, men synes ikke han bliver mæt af den. For det meste vil han heller ikke spise den, men smider den på gulvet i stedet.

Jeg troede i starten at han bare ikke var den store grødspiser, men er nu ved den opfattelse at han bare ikke vil mades. Han vil KUN spise selv, men kan ikke finde ud af at bruge gaffel eller ske. Det er derfor umuligt at give havregryn med mælk, øllebrød, ...

Annonce

... havrefras eller lignende som godnatmad, for det har jeg også prøvet, og jeg synes ikke han skal have en bolle, for det får han både til for- og eftermiddagsmad
Han er aldrig sulten om morgenen, uanset om han har fået flaske i løbet af natten eller ej, og jeg kan højst få 1/2 ostehaps i ham. Til gengæld er han meget pylret ca 1 time efter morgenmad, hvor han så får 1/2 bolle med frugt til formiddagsmad.

Hvad skal jeg gøre for at få han afvænnet med sutteflaskerne, og i stedet få ham til at spise et måltid inden sengetid?

Jeg er ked af at skulle forstyrres mange gange om natten, for til sidst at opgive og så give sutteflaske for at få ro, og jeg er ærlig talt også flov over at have så gammel en dreng der stadig er afhængig af sutteflaske flere gange i døgnet.

Håber inderligt at du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.