Sove mere?

25. marts 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sove mere?

Hej Helen

Har en datter på 5 mrd og en dreng på 5 år som er hsp og signalstærk.

Henvendelse går på min datter som blev født ved alm men hurtig fødsel. Vejede 3380 og var 51. Hun startede med kolik lign symptomer og har derfor grædt meget og haft ondt og derfor kun startet med at sove 3 lure af 25 min.har pt fortsat ingen søvnrytme.

Nu sover hun en morgen lur kl ca kl 8 på en time og igen kl ca 10.30 på 45-60 min og en lur kl 13 på 45 min. Og så er det næsten umuligt at få hende til at sove mere.

Forsøger at give sut og vugge samt gå med barnevogn og nogle gange lykkedes det at få hende til at sove mere med mange gange sut.

Været ved lægen flere gange og hun er fin. Været ved kiropraktor og hun var skæv 3steder. Var der 5 x og hun er nu færdigbehandlet.

Hun får ...

Annonce

... lidt grød startede da hun var 4 med men først nu går det ok. Hun får grød til frokost og mos eftermiddag og Nis eller grød aften. Spiser lidt pt 5 skefulde og vil så ikke have mere. Hendes mave kan heller ikke klare det og tit skriger hun vanvittigt efterfølgende.

Jeg ammer fuldt ud og gerne flere gange da hun også her er småtspisende og ikke altid vil tage brystet. Hun gider ikke flaske. Det er forsøgt flere gange med flere forskellige flasker og erstatning.

Om natten bliver hun puttet 18.30 får mad kl 21.30- tit gives sut kl 20.00. Får mad kl 00.30,-03.30-06.30. Og derudover gives sut et par gange.

Jeg har brug for råd til hvordan jeg får hende til at sove mere??? Er så træt så træt ca i underskud med 20 t søvn om ugen:-(

Håber du kan hjælpe

Kærlig hilsen
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor