Flytte ind på eget værelse - 6 mdr.

24. marts 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Flytte ind på eget værelse - 6 mdr.

Hej Helen.

Min søn bliver 6 måneder om en uge, og han vågner normalt 3-4 gange om natten. Min mand og jeg har snakket om at prøve og flytte vores søn ind på sit eget værelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan vi skal gribe det an.

Fra fødslen og end til nu, har vores søn sovet inde i vores soveværelse. Han ligger i sin tremmeseng som står helt tæt op ad vores seng (uden tremme mellem han og os). Han holder ofte min eller min mands hånd ind til han sover.

På min søns værelse står en ekstra (voksen) seng. Vi har talt om at flytte vores søns tremmeseng ind på hans værelse, så tremmesengen står op ad ekstra sengen. På den måde kan min mand eller jeg ligge ved siden af vores søn endtil han sover.

Er det en god ide ? har du nogen andre forslag ?

Venlig Hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre