Brev:
3 mdr baby / Søvn og Rytme
17. marts 2014
Alder:
3 mdr.
3 mdr baby / Søvn og Rytme
Hej Helen
Jeg skriver til dig da det hele herhjemme er ved at være lidt frustrerende...
Vi fik en søn i december og de første par uger var alt rosenrødt - indtil han pludselig slet, slet ikke ville sove om aftenen eller falde til ro uanset hvor "kedelig" vi har gjort aftenerne. (Skreg med få pauser i 2-3 timer) Jeg drøftede det med vores SP som foreslog at vi supplerede med en flaske MME om aftenen for at få ham til ro da han samtidigt tog for lidt på...
Det gjorde vi så i cirka en måned og er nu netop blevet vejet igen og han ligger stadig lige i underkanten så vi supplerer amningen med yderligere 1-2 flasker om dagen.
Dog virker det som om at han har meget svært ved at give slip når han skal falde i søvn - hver gang er det med voldsomt græderi så han bliver helt hysterisk selvom vi synger, vugger osv...
Så mit spm er egentlig om vi på nogen måde kan hjælpe ham til lettere at falde i søvn? Det er synd for ham og frustrende for os på den måde det foregår lige nu... Ofte vågner han også efter 45 min og skal så have sutten og nusses i søvn igen for ellers vågner han helt op..
Og mht rytme så har han desværre ikke meget der ligner - hans rytme ser pt ud som nedenstående:
6.30/7.00 - vågner og spiser og leger
9.00 - sover i 0,45-1.30 time
11.30 - sover som regel 3 timer
14.30 - vågner med et hyl, spiser, leger og herefter er der ikke meget rytme med hensyn til søvn eller mad
Han er også begyndt at være mere urolig om natten og spiser oftere - og sover bedst hvis han sover hos mig!
Håber du har nogle gode råd så vi kan få en god hverdag igen :)
Morgans mor