3 mdr baby / Søvn og Rytme

17. marts 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

3 mdr baby / Søvn og Rytme

Hej Helen

Jeg skriver til dig da det hele herhjemme er ved at være lidt frustrerende...

Vi fik en søn i december og de første par uger var alt rosenrødt - indtil han pludselig slet, slet ikke ville sove om aftenen eller falde til ro uanset hvor "kedelig" vi har gjort aftenerne. (Skreg med få pauser i 2-3 timer) Jeg drøftede det med vores SP som foreslog at vi supplerede med en flaske MME om aftenen for at få ham til ro da han samtidigt tog for lidt på...

Det gjorde vi så i cirka en måned og er nu netop blevet vejet igen og han ligger stadig lige i underkanten så vi supplerer amningen med yderligere 1-2 flasker om dagen.

Dog virker det som om at han har meget svært ved at give slip når han skal falde i søvn - hver gang er det med voldsomt græderi så han bliver helt hysterisk selvom ...

Annonce

... vi synger, vugger osv...

Så mit spm er egentlig om vi på nogen måde kan hjælpe ham til lettere at falde i søvn? Det er synd for ham og frustrende for os på den måde det foregår lige nu... Ofte vågner han også efter 45 min og skal så have sutten og nusses i søvn igen for ellers vågner han helt op..

Og mht rytme så har han desværre ikke meget der ligner - hans rytme ser pt ud som nedenstående:

6.30/7.00 - vågner og spiser og leger
9.00 - sover i 0,45-1.30 time
11.30 - sover som regel 3 timer
14.30 - vågner med et hyl, spiser, leger og herefter er der ikke meget rytme med hensyn til søvn eller mad

Han er også begyndt at være mere urolig om natten og spiser oftere - og sover bedst hvis han sover hos mig!

Håber du har nogle gode råd så vi kan få en god hverdag igen :)

Morgans mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"