Vågen rigtig tit om natten

1. december 2013

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vågen rigtig tit om natten

Hej Helen.

Vi er TRÆTTE!

E er blevet 10 mdr og hun har aldrig sovet så dårligt som hun gør lige for tiden. På en "god" nat får vi vel 2-3 timers sammenhængende søvn og på en dårlig nat, ja, der sover vi vel nærmest ikke. Og desværre er der flere dårlige end "gode".

Hun bliver puttet mellem kl19-20 og får en drømmeflaske mellem kl22-23. På de dårlige nætter vågner hun vel ca hvert 20.-30.min. Hun er ked af det og motorisk urolig. Triller konsekvent om på maven og kan ikke finde ud at af komme tilbage igen. Vi har prøvet at putte hende i vores seng, ligge med hende til hun sover, ladet hende sove mellem os, siddet med hende indtil hun sover, sunget, givet en tår vand, aet hende og sågar prøvet at give hende en flaske (og det er ikke prøvet mange gange da det ...

Annonce

... bestemt ikke er en flaske hun skal tilbage til!). De gange vi har tilbudt vand eller flaske har hun ikke drukket ret meget. Jeg har overvejet om det kunne være ørene, men så ville hun vel også sove dårligt om dagen?

Hun vågner hver morgen, både efter gode og dårlige nætter mellem kl 5-6, eller der giver vi op og står op. Mon det nogensinde bliver bedre??

Hun spiser og drikker rigtig godt i løbet af dagen og vejer ca 10 kg. Hun er den gladeste og mest smilende baby. Hun har kravlet i ca en måneds tid, forsøger at rejse sig ved møbler. Det er ikke lykkes for hende helt endnu.

Med hensyn til kravleriet, hun kravler ikke på alle 4,men med det ene ben trukket lidt op under sig. Men der er fart på og hun kommer frem og hen hvor hun vil :-)

Venlig hilsen
En TRÆÆÆÆÆT mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene