Brev:
Vågen rigtig tit om natten
1. december 2013
Alder:
10 mdr.
Vågen rigtig tit om natten
Hej Helen.
Vi er TRÆTTE!
E er blevet 10 mdr og hun har aldrig sovet så dårligt som hun gør lige for tiden. På en "god" nat får vi vel 2-3 timers sammenhængende søvn og på en dårlig nat, ja, der sover vi vel nærmest ikke. Og desværre er der flere dårlige end "gode".
Hun bliver puttet mellem kl19-20 og får en drømmeflaske mellem kl22-23. På de dårlige nætter vågner hun vel ca hvert 20.-30.min. Hun er ked af det og motorisk urolig. Triller konsekvent om på maven og kan ikke finde ud at af komme tilbage igen. Vi har prøvet at putte hende i vores seng, ligge med hende til hun sover, ladet hende sove mellem os, siddet med hende indtil hun sover, sunget, givet en tår vand, aet hende og sågar prøvet at give hende en flaske (og det er ikke prøvet mange gange da det bestemt ikke er en flaske hun skal tilbage til!). De gange vi har tilbudt vand eller flaske har hun ikke drukket ret meget. Jeg har overvejet om det kunne være ørene, men så ville hun vel også sove dårligt om dagen?
Hun vågner hver morgen, både efter gode og dårlige nætter mellem kl 5-6, eller der giver vi op og står op. Mon det nogensinde bliver bedre??
Hun spiser og drikker rigtig godt i løbet af dagen og vejer ca 10 kg. Hun er den gladeste og mest smilende baby. Hun har kravlet i ca en måneds tid, forsøger at rejse sig ved møbler. Det er ikke lykkes for hende helt endnu.
Med hensyn til kravleriet, hun kravler ikke på alle 4,men med det ene ben trukket lidt op under sig. Men der er fart på og hun kommer frem og hen hvor hun vil :-)
Venlig hilsen
En TRÆÆÆÆÆT mor