Søvn - 15 mdr.

19. november 2013

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn - 15 mdr.

Hej Helen.

Ja så er jeg tilbage, nu er min søn næsten 15 mdr (2 mdr for tidligt født).

Vi kæmper STADIG med natte søvnen, natflaske og alt hvad der dertil høre.
Vi var endelig kommet ud af natflasken her i okt/nov. Så begyndte han at vågne tidligere og tidligere, sur og tvær og grædende indtil han fik sin morgen mad. Da vi ramte kl 04.30-5.00 om tænkte jeg nej - nu får han en flaske - han sov til kl 7 derefter. Så det gik vi tilbage til med den regel at han tidligst måtte få flaske ( en tynd mælkeblanding MME3) kl 04.30. Det gik ok. Nu er vi tilbage i flaske ved midnat og ved 4-5 tiden, øv.
Han sover meget uroligt, der langt mellem de dage hvor han sover godt.

Hans aften rytme er således:
Aftensmad kl ca.17.45.
kl 18.45 evt llidt grød hvis han ikke har spist så meget til aften.
Kl 19 - putte ritual begynder boglæsning på værelset med dæmpet belysning og aftenflaske.
19.30 senest godnat.
kl 23-00 vågner og græder.
kl 01-01.30 vågner og ...

Annonce

... græder
kl 04 vågner og græder
kl 05 vågner og græder
Kl 05-06 opgiver vi og tager ham op hvor det er tydligt at han ikke har sovet færdig - han er sur og græder.

Det kan tage alt fra 5 min til 1 time at få ham til at falde til ro i alle tilfældene hvor han vågner om natten. Jo længere vi kommer ud på natten jo længere og voldsommere græder han. Hvis man tager ham op er han som en flitsbue! Og skriger!

Flaske hjælper nogle gange og det er jo nok derfor vi er faldet tilbage til flasken da vi efterhånden er desparate.

Det skal siges at han ofte er forkølet og sover naturligvis også dårligt derfor - vi er obs på hans ører og får dem tjekket jævnligt.

Hvad skal vi gøre? Hvorfor sover han så godt de første 5 timer af natten? Og så når vi går i seng - så starter balladen. Vi går efterhånden i seng samtidlig med ham for at få noget søvn!

Gode råd søges i den grad...

Af med flaske?
Af med gråd?
Sove igennem uden gråd?

Med venlig hilsen
T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder