Brev:
Søvn, sut og amning
5. september 2013
Alder:
2 mdr.
Søvn, sut og amning
Kære Helen
Lige spørgsmål vedr. Vores yngste.
Han er nu omkring to måneder. Han vil ikke bruge sut, har brugt den meget få gange og kun når han er meget mæt og meget træt.
Jeg fuldammer. Men jeg synes det er svært at skulle bruge næsten en time hver nat efter han har spist, på at få ham til at falde i søvn. Han ligger ved mit bryst og sutter uden at spise. Ellers kan jeg ikke få ham til at sove. Og sådan er det også om dagen. Er det noget jeg har vænnet ham til og hvis ja, hvordan vænner jeg ham så til noget andet, læs sut.. Eller nusseklud, men den verfer han bare væk når jeg forsøger at lægge den mellem hans ansigt og mit bryst efter amning. Jeg har også held med af og til at tage brystvorten ud af hans mund men han kan godt "hægte" sig på igen for at finde ro. Ellers begynder hans arme at baske rundt og ned i hans ansigt. ...
...
Jeg har også forsøgt mig med at ligge eller gå rundt med ham for at få ham til at falde i søvn men så når jeg lægger ham i lift eller seng (der er koblet på vores seng) begynder han at baske igen. Han sover bedst på siden, det er han nok vant til da jeg pga. Bristning kun ammede liggende i starten.
Enkelte gange er han om dagen faldet i søvn i liften ved at blive vugget efter at have spist.
Jeg har prøvet at se om jeg kunne aflæse hvornår i hans søvnrytme det var bedst at ligge ham ned uden at han vågnede igen; de gange han selv er faldet i søvn i liften har faktisk været de gange hvor han har taget en god lur uden at vågne efter ti minutter igen.
Håber du kan komme med nogle input til hvordan jeg får ham til at falde i søvn og hvornår i søvnrytmen jeg kan lægge ham ned uden at han vågner af det efter kort tid igen.
Venlig hilsen