Søvn, sut og amning

5. september 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn, sut og amning

Kære Helen

Lige spørgsmål vedr. Vores yngste.
Han er nu omkring to måneder. Han vil ikke bruge sut, har brugt den meget få gange og kun når han er meget mæt og meget træt.

Jeg fuldammer. Men jeg synes det er svært at skulle bruge næsten en time hver nat efter han har spist, på at få ham til at falde i søvn. Han ligger ved mit bryst og sutter uden at spise. Ellers kan jeg ikke få ham til at sove. Og sådan er det også om dagen. Er det noget jeg har vænnet ham til og hvis ja, hvordan vænner jeg ham så til noget andet, læs sut.. Eller nusseklud, men den verfer han bare væk når jeg forsøger at lægge den mellem hans ansigt og mit bryst efter amning. Jeg har også held med af og til at tage brystvorten ud af hans mund men han kan godt "hægte" sig på igen for at finde ro. Ellers begynder hans arme at baske rundt og ned i hans ansigt. ...

Annonce

...

Jeg har også forsøgt mig med at ligge eller gå rundt med ham for at få ham til at falde i søvn men så når jeg lægger ham i lift eller seng (der er koblet på vores seng) begynder han at baske igen. Han sover bedst på siden, det er han nok vant til da jeg pga. Bristning kun ammede liggende i starten.

Enkelte gange er han om dagen faldet i søvn i liften ved at blive vugget efter at have spist.

Jeg har prøvet at se om jeg kunne aflæse hvornår i hans søvnrytme det var bedst at ligge ham ned uden at han vågnede igen; de gange han selv er faldet i søvn i liften har faktisk været de gange hvor han har taget en god lur uden at vågne efter ti minutter igen.

Håber du kan komme med nogle input til hvordan jeg får ham til at falde i søvn og hvornår i søvnrytmen jeg kan lægge ham ned uden at han vågner af det efter kort tid igen.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder