Søvn - 2 år, 3 mdr.

11. november 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Søvn - 2 år, 3 mdr.

Hej Helen.

William er nu blevet 2,3 år. Indtil fornyeligt har hans søvn rytme været fra ca kl 20- kl 6 og 2-3 timers lur, i weekenden dog oftes kun 1 time. Nu er han begyndt at sove til kl 6.30-7 om morgenen, hvilket jo er dejligt og ikke noget problem for os de fleste morgener ifht at nå det hele. Men han er svær at putte om aftenen og umulig at putte til lur i weekenden. Vi går i gang med putningen omk kl syv og så siger vi godnat ca 19.15-19.30. Han har altid taget langt tid om at falde i søvn ca 0.5 time men så putter han bare og kigger i bøger. Nu kalder han og råber han på os og siger at han ikke er træt, nogle gange græder han også.

Til lur er det det samme bare værre og ...

Annonce

... det tager tit over en time før han sover. Vi gør som vi altid har gjort, går ind til ham når han kalder, putter ham og går igen. Jeg syntes bare han er for lille til at skippe middagsluren, men vi har overvejet at tage ham op fra lur efter tre kvarter de dage han ikke vil sove. Det skal tilføjes at han virker træt både til lur og nat.

Skal vi begynde at vække ham om morgen? Jeg syntes jo ikke det er fordi han sover overvældende mange timer i et døgn og vil nødigt vække ham ellertage hans lur, men syntes da også det er træls for ham at han skal ligge længe før han falder i søvn. Vi har prøvet både at ligge ham før og senere med samme resultat, ca en uge hvergang.

Med venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder