Brev:
Søvn - 2 år, 3 mdr.
11. november 2012
Alder:
2 år, 3 mdr.
Søvn - 2 år, 3 mdr.
Hej Helen.
William er nu blevet 2,3 år. Indtil fornyeligt har hans søvn rytme været fra ca kl 20- kl 6 og 2-3 timers lur, i weekenden dog oftes kun 1 time. Nu er han begyndt at sove til kl 6.30-7 om morgenen, hvilket jo er dejligt og ikke noget problem for os de fleste morgener ifht at nå det hele. Men han er svær at putte om aftenen og umulig at putte til lur i weekenden. Vi går i gang med putningen omk kl syv og så siger vi godnat ca 19.15-19.30. Han har altid taget langt tid om at falde i søvn ca 0.5 time men så putter han bare og kigger i bøger. Nu kalder han og råber han på os og siger at han ikke er træt, nogle gange græder han også.
Til lur er det det samme bare værre og det tager tit over en time før han sover. Vi gør som vi altid har gjort, går ind til ham når han kalder, putter ham og går igen. Jeg syntes bare han er for lille til at skippe middagsluren, men vi har overvejet at tage ham op fra lur efter tre kvarter de dage han ikke vil sove. Det skal tilføjes at han virker træt både til lur og nat.
Skal vi begynde at vække ham om morgen? Jeg syntes jo ikke det er fordi han sover overvældende mange timer i et døgn og vil nødigt vække ham ellertage hans lur, men syntes da også det er træls for ham at han skal ligge længe før han falder i søvn. Vi har prøvet både at ligge ham før og senere med samme resultat, ca en uge hvergang.
Med venlig hilsen
Lisa