Brev:
Kan varmen have indflydelse på søvnen
10. august 2004
Alder:
1 mdr.
Kan varmen have indflydelse på søvnen
Jeg har en dejlig dreng på 6 uger som umiddelbart trives godt. Han vejer 5200 g, får flaske (nutramigen 5 gange a 170 ml dagligt) og har hidtil sover i gennemsnit 17 timer i døgnet.
Men for en halvanden uge siden ville han pludselig ikke sove. Søvnen bliver ofte afbrudt efter 15 min., han er urolig og selv om aftenen har vi fået problemet. Han spytter sutten ud og vågner med gråd, før faldt han i dyb søvn, nu skal der ingenting til at forstyre ham. Så det har resulteret i at vi kan sidde ved siden af vuggen i op til en time, før vi får ham til at sove, alt imens han skriger i vilden sky.
Jeg har bidt mærke i at problemet kom samtidig med det varme vejr kom. Kan dette have en indvirkning? Pt. sover han højest 14 timer i døgnet og de 8-10 timer tager han typisk om natten/morgen.
Er det nok for et barn i den alder?
Med venlig hilsen
Sara