Vil ikke sove, tager bleen af

7. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Vil ikke sove, tager bleen af

Hej Helen!

Vi er en familie på 5. Vores den mindste er 2 år og 1 mdr. Hun er en dejlig pige, altid glad og aktiv.

Der har aldrig været problemer med vores lille guldklump, men for et par måneder siden begyndte vores skat at lave ballade, når hun skulle i seng. I starten var det bare lidt skrigen i et par minutter, ikke noget usædvanligt, og så sov hun.

En aften var hun rigtig stædig og græd meget, vi gik ind og kiggede til hende løbende, men det blev ikke bedre. Til sidst resulterede det i at hun tog bleen af og så tissede i sengen. Vi tog hende op og skiftede sengetøj og gjorde hende ren.

I den næste tid blev det en vane for hende, og vi gik jo altid ind i værelset, da vi vidste at hun nok ville ...

Annonce

... tisse igen, det har dog udartet sig til at hun prutter i bleen og så tager bleen af og smørrer prut rundt i sengen og på sig selv.
Vi tager hende op, gør sengen ren og bader hende, men 10 minutter senere kan hun kalde igen fordi hun har tisset og så starter det hele forfra.

Vi er total fortvivlet, da vi har prøvet mange ting såsom; ligge sammen med hende indtil hun sover (det ender altid med at hun holder sig vågen indtil jeg falder i søvn). Vi er gået ind til hende hver gang hun kalder, så ulykken ikke sker (men det er hvert 3 minut fra kl. 19.15-21.30).

Vi er ved at være godt slidt! Har du nogen gode råd. Jeg har ikke mødt nogen endnu, som har været udsat for noget lignende.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre