Brev:
Vil ikke sove, tager bleen af
7. juni 2012
Alder:
2 år, 1 mdr.
Vil ikke sove, tager bleen af
Hej Helen!
Vi er en familie på 5. Vores den mindste er 2 år og 1 mdr. Hun er en dejlig pige, altid glad og aktiv.
Der har aldrig været problemer med vores lille guldklump, men for et par måneder siden begyndte vores skat at lave ballade, når hun skulle i seng. I starten var det bare lidt skrigen i et par minutter, ikke noget usædvanligt, og så sov hun.
En aften var hun rigtig stædig og græd meget, vi gik ind og kiggede til hende løbende, men det blev ikke bedre. Til sidst resulterede det i at hun tog bleen af og så tissede i sengen. Vi tog hende op og skiftede sengetøj og gjorde hende ren.
I den næste tid blev det en vane for hende, og vi gik jo altid ind i værelset, da vi vidste at hun nok ville tisse igen, det har dog udartet sig til at hun prutter i bleen og så tager bleen af og smørrer prut rundt i sengen og på sig selv.
Vi tager hende op, gør sengen ren og bader hende, men 10 minutter senere kan hun kalde igen fordi hun har tisset og så starter det hele forfra.
Vi er total fortvivlet, da vi har prøvet mange ting såsom; ligge sammen med hende indtil hun sover (det ender altid med at hun holder sig vågen indtil jeg falder i søvn). Vi er gået ind til hende hver gang hun kalder, så ulykken ikke sker (men det er hvert 3 minut fra kl. 19.15-21.30).
Vi er ved at være godt slidt! Har du nogen gode råd. Jeg har ikke mødt nogen endnu, som har været udsat for noget lignende.
Med venlig hilsen
Anja