Søvn vaner... op ad bakke

8. maj 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn vaner... op ad bakke

Hej Helen :-)

Det lidt opad bakke mht. min datters søvn vaner.

Om dagen græder hun i barnevognen, medmindre man vugger hende i søvne, det kan tage lige fra 5 min. til 35 min. Har prøvet og putte hende på en god måde og lade hende sidde og kigge lidt ud i haven først indtil hun bliver træt, men det ender altid med at hun bliver så ked af det. Hun får sin nusseklud, som hun også sover med om natten. Sut bruger hun ikke.

Om aften falder hun i søvn til mit bryst, som du har sagt er helt fint. Men her for det senest er hun begyndt at vågne en time til halvanden efter. Så nogle gange får hun bryst kl. 20.50, 22.30 og igen kl. 24.00. Derudover vågner hun et par gange om natten, inden det er måde. Hun har også haft en ...

Annonce

... nat, hvor hun er begyndt og vågne en gang i time...... Indtil jeg ved en fire tiden tager hende ind til os og sove.
Derudover er hun begyndt at have aftener, hvor hun fx skal have bryst kl. 19, kl. 20 og så kl. 21, hvor hun falder i søvn.

Vi havde ellers lige 4 dage, hvor det gik rigtig godt og hun kun vågnede en gang for meget om natten! Men nu er det værre end før.....

Jeg har prøvet og trappe amning ned om natten, men da det er så mange gange, så ender det ofte med, at jeg selv falder i søvn pga. jeg er sååå træt. Jeg har også prøvet, at når jeg lirker mit bryst ud af hende ved nedtrapning af amning om natten, så vågner hun bare flere gange.

Håber du kan hjælpe os med at få en bedre soverytme med vores datter

:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi