Brev:
Søvn vaner... op ad bakke
8. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Søvn vaner... op ad bakke
Hej Helen :-)
Det lidt opad bakke mht. min datters søvn vaner.
Om dagen græder hun i barnevognen, medmindre man vugger hende i søvne, det kan tage lige fra 5 min. til 35 min. Har prøvet og putte hende på en god måde og lade hende sidde og kigge lidt ud i haven først indtil hun bliver træt, men det ender altid med at hun bliver så ked af det. Hun får sin nusseklud, som hun også sover med om natten. Sut bruger hun ikke.
Om aften falder hun i søvn til mit bryst, som du har sagt er helt fint. Men her for det senest er hun begyndt at vågne en time til halvanden efter. Så nogle gange får hun bryst kl. 20.50, 22.30 og igen kl. 24.00. Derudover vågner hun et par gange om natten, inden det er måde. Hun har også haft en nat, hvor hun er begyndt og vågne en gang i time...... Indtil jeg ved en fire tiden tager hende ind til os og sove.
Derudover er hun begyndt at have aftener, hvor hun fx skal have bryst kl. 19, kl. 20 og så kl. 21, hvor hun falder i søvn.
Vi havde ellers lige 4 dage, hvor det gik rigtig godt og hun kun vågnede en gang for meget om natten! Men nu er det værre end før.....
Jeg har prøvet og trappe amning ned om natten, men da det er så mange gange, så ender det ofte med, at jeg selv falder i søvn pga. jeg er sååå træt. Jeg har også prøvet, at når jeg lirker mit bryst ud af hende ved nedtrapning af amning om natten, så vågner hun bare flere gange.
Håber du kan hjælpe os med at få en bedre soverytme med vores datter
:-)