Flaske og søvn - 1 mdr.

7. maj 2012

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Flaske og søvn - 1 mdr.

Kære Helen

Jeg blev for 6 uger siden mor til en stor dreng på 5400g og 58cm. Han trives og vejer nu 6300g og er 62cm. Han får flaske da det desværre ikke lykkedes mig at amme ham. Han får nutramigen, da han er disponeret for allergi. Han spiser generelt fint og sover godt. Det svinger dog meget, men han når aldrig helt op på dagsmængden i forhold til sin vægt. Nogle dage spiser han omkring 900ml andre dage kun 750. Min sp siger det er meget normalt for børn på nutramigen at de ikke når helt op på dagsmængden? Han tager fint på og trives.

Mit spørgsmål går på to ting:

1: Jeg giver ham flaske om morgenen og han er vågen ca 1-1 1/2 time og bliver så træt. Han sover herefter fra 1 1/2-3 timer i sin barnevogn og er sulten igen. Skal han tilbydes en flaske inden jeg ligger ham i barnevogn til lur? Min ...

Annonce

... store pige blev ammet og hende lagde jeg til lige inden hun blev puttet. Men jeg ønsker jo heller ikke at han skal klatspise for meget! Tænker det er vigtigt han selv melder sig ved sult?

2: Han er meget urolig om aftenen fra ca 18-20 hvor han så spiser og falder i søvn. Herefter kan han godt sove fra ca 20.00 til 2.00 før han er sulten igen. Skal jeg vække ham når vi går i seng og tilbyde ham flaske eller er det ok at lade ham sove til han selv melder sig? Min fornemmelse er at han vil spise 50-100ml og så vil det være det hvis jeg vækker ham.

Jeg synes det er lidt svært hvordan vi lige strukturerer dagen for ham med flaskerne, da jeg jo har ammet tidligere og der skule de ligges til så ofte som muligt. På forhånd tak for din hjælp og tak for en god brevkasse.

Mange hilsner fra
Bettina og Marius

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor