Brev:
Flaske og søvn - 1 mdr.
7. maj 2012
Alder:
1 mdr.
Flaske og søvn - 1 mdr.
Kære Helen
Jeg blev for 6 uger siden mor til en stor dreng på 5400g og 58cm. Han trives og vejer nu 6300g og er 62cm. Han får flaske da det desværre ikke lykkedes mig at amme ham. Han får nutramigen, da han er disponeret for allergi. Han spiser generelt fint og sover godt. Det svinger dog meget, men han når aldrig helt op på dagsmængden i forhold til sin vægt. Nogle dage spiser han omkring 900ml andre dage kun 750. Min sp siger det er meget normalt for børn på nutramigen at de ikke når helt op på dagsmængden? Han tager fint på og trives.
Mit spørgsmål går på to ting:
1: Jeg giver ham flaske om morgenen og han er vågen ca 1-1 1/2 time og bliver så træt. Han sover herefter fra 1 1/2-3 timer i sin barnevogn og er sulten igen. Skal han tilbydes en flaske inden jeg ligger ham i barnevogn til lur? Min store pige blev ammet og hende lagde jeg til lige inden hun blev puttet. Men jeg ønsker jo heller ikke at han skal klatspise for meget! Tænker det er vigtigt han selv melder sig ved sult?
2: Han er meget urolig om aftenen fra ca 18-20 hvor han så spiser og falder i søvn. Herefter kan han godt sove fra ca 20.00 til 2.00 før han er sulten igen. Skal jeg vække ham når vi går i seng og tilbyde ham flaske eller er det ok at lade ham sove til han selv melder sig? Min fornemmelse er at han vil spise 50-100ml og så vil det være det hvis jeg vækker ham.
Jeg synes det er lidt svært hvordan vi lige strukturerer dagen for ham med flaskerne, da jeg jo har ammet tidligere og der skule de ligges til så ofte som muligt. På forhånd tak for din hjælp og tak for en god brevkasse.
Mange hilsner fra
Bettina og Marius