Vågner mange gange om natten - 5 mdr.

24. oktober 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner mange gange om natten - 5 mdr.

Kære Helen.

De seneste par uger er Lillebror vågnet 4-5 gange hver nat. Ellers er han vågnet 1-2 gange, siden han var 2 måneder. Han er ikke vågen i lang tid, og måske er det bare lidt klynk i søvne - men jeg vågner jo hver gang… Første gang han vågner, tager jeg ham over i sengen og lægger ham til, vi falder begge to i søvn igen i vores seng. Efterfølgende gange lægger jeg ham også til og han falder heldigvis hurtigt til ro. Vi har givet ham lidt grød både morgen og aften i omkring 10 dage. Jeg håbede faktisk at det ville hjælpe – jeg troede han vågnede fordi han ikke længere blev mæt bare af mælk. Han har det ellers ...

Annonce

... godt! Han er en glad og tilfreds lille dreng som vokser godt og er nysgerrig.

Har du et bud på hvorfor han vågner så ofte? Han bruger ikke sut – vi har ellers prøvet af flere omgange men han kan ikke lide den – får kuldegysninger. Så det er jo så mig, som er sutten og måske er det derfor han efterspørger mig så meget om natten? Om dagen er hans søvnmønster meget varieret. Han sover aldrig mere end to timer ad gangen, og han sover mest om formiddagen. Om aftenen falder han som oftest i søvn mellem kl 21 og 23 og vågner igen mellem kl 7 og 8.30.

Tak for dit svar - Jeg er simpelthen så træt!

Kærlig hilsen
mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor