Brev:
Vågner mange gange om natten - 5 mdr.
24. oktober 2011
Alder:
5 mdr.
Vågner mange gange om natten - 5 mdr.
Kære Helen.
De seneste par uger er Lillebror vågnet 4-5 gange hver nat. Ellers er han vågnet 1-2 gange, siden han var 2 måneder. Han er ikke vågen i lang tid, og måske er det bare lidt klynk i søvne - men jeg vågner jo hver gang… Første gang han vågner, tager jeg ham over i sengen og lægger ham til, vi falder begge to i søvn igen i vores seng. Efterfølgende gange lægger jeg ham også til og han falder heldigvis hurtigt til ro. Vi har givet ham lidt grød både morgen og aften i omkring 10 dage. Jeg håbede faktisk at det ville hjælpe – jeg troede han vågnede fordi han ikke længere blev mæt bare af mælk. Han har det ellers godt! Han er en glad og tilfreds lille dreng som vokser godt og er nysgerrig.
Har du et bud på hvorfor han vågner så ofte? Han bruger ikke sut – vi har ellers prøvet af flere omgange men han kan ikke lide den – får kuldegysninger. Så det er jo så mig, som er sutten og måske er det derfor han efterspørger mig så meget om natten? Om dagen er hans søvnmønster meget varieret. Han sover aldrig mere end to timer ad gangen, og han sover mest om formiddagen. Om aftenen falder han som oftest i søvn mellem kl 21 og 23 og vågner igen mellem kl 7 og 8.30.
Tak for dit svar - Jeg er simpelthen så træt!
Kærlig hilsen
mor til to