Brev:
Soverytme 3 måneder
2. april 2011
Alder:
3 mdr.
Soverytme 3 måneder
Hej Helen.
Jeg er helt ny her på siden, og ser frem til at bruge siden til at få svar på alle de tusinde spørgsmål man har som mor! :-)
Kort forhistorie: Andreas født 05.01.11-rigtig træls start, skreg fra dag 1 og de næste 5-6 uger, sov ikke mere end 20 min. ad gangen i løbet af dagen (vågnede op og græd), efter 4. uge sov han fra ca 22-06 uden mad, fordi han havde udmattet sig selv så meget i løbet af dagen.
Var hos kiropraktor i uge 6 efter lægens anbefaling og Andreas sov derefter tre timer hver formiddag :-)
Havde svært ved at knytte mig til ham fordi han bare skreg hele dagen og end ikke jeg kunne trøste ham, ingen kunne! Jeg er så småt begyndt at være helt fortrolig med ham og virklig elske ham, men det har været en rigtig hård start, og kunne faktisk ikke lide at være alene med ham, fordi jeg var så magtesløs. Det går fremad med ham, men han er først nu begyndt ikke at pylre/græde/skrige så meget i løbet af dagen! Nå, nu til sagen... :-)
Andreas vågner ca 6.45 og vi står op 7.15, han bliver skiftet og får tøj på og får flaske ved 7.30 tiden.
8.30-8.45 puttes i barnevognen og sover til 11.30-12, får flaske igen.
13-13.30 puttes i barnevogn igen og sover til ca 16, får flaske igen.
Så er han jo træt igen omkring 17.30-18, men er det ikke alt for tidligt at putte ham til nat? Kan jeg putte ham i barnevognen igen og lade ham sove en time og vække ham, hvis han nu ikke vågner selv? Eller skal jeg prøve at holde ham vågen lidt længere, tilbyde ham flaske igen og så puttes til nat? Eller skal jeg vække ham i løbet af dagen, så hans eftermiddagslur ikke først er kl. 17.30?
Er meget i tvivl! :-)
Mange hilsner
Melissa - mor til Andreas på 3 mdr.