Soverytme 3 måneder

2. april 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Soverytme 3 måneder

Hej Helen.

Jeg er helt ny her på siden, og ser frem til at bruge siden til at få svar på alle de tusinde spørgsmål man har som mor! :-)
Kort forhistorie: Andreas født 05.01.11-rigtig træls start, skreg fra dag 1 og de næste 5-6 uger, sov ikke mere end 20 min. ad gangen i løbet af dagen (vågnede op og græd), efter 4. uge sov han fra ca 22-06 uden mad, fordi han havde udmattet sig selv så meget i løbet af dagen.

Var hos kiropraktor i uge 6 efter lægens anbefaling og Andreas sov derefter tre timer hver formiddag :-)
Havde svært ved at knytte mig til ham fordi han bare skreg hele dagen og end ikke jeg kunne trøste ham, ingen kunne! Jeg er så småt begyndt at være helt fortrolig med ham og virklig elske ham, men det har været en rigtig hård start, og kunne faktisk ikke lide at være alene med ham, fordi jeg var så magtesløs. Det går ...

Annonce

... fremad med ham, men han er først nu begyndt ikke at pylre/græde/skrige så meget i løbet af dagen! Nå, nu til sagen... :-)

Andreas vågner ca 6.45 og vi står op 7.15, han bliver skiftet og får tøj på og får flaske ved 7.30 tiden.
8.30-8.45 puttes i barnevognen og sover til 11.30-12, får flaske igen.
13-13.30 puttes i barnevogn igen og sover til ca 16, får flaske igen.

Så er han jo træt igen omkring 17.30-18, men er det ikke alt for tidligt at putte ham til nat? Kan jeg putte ham i barnevognen igen og lade ham sove en time og vække ham, hvis han nu ikke vågner selv? Eller skal jeg prøve at holde ham vågen lidt længere, tilbyde ham flaske igen og så puttes til nat? Eller skal jeg vække ham i løbet af dagen, så hans eftermiddagslur ikke først er kl. 17.30?
Er meget i tvivl! :-)

Mange hilsner
Melissa - mor til Andreas på 3 mdr.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)