Kun en lang lur

2. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Kun en lang lur

Hej Helen

Vi har en udfordring omkring at få vores lille fyr til at sove en eftermiddags+aften lur.

Vi har fået vores 3. barn 9. januar (altså 8 uger på søndag). Han er skøn og trives godt (3500g ved fødslen og 5800 nu). Han ammes fuldt.

Vi har nogle ok nætter - mellem 2-3 amninger pr. nat. Han vågner om morgenen (mellem 7-8 (ammet ved 6 tiden) og kommer ud i barnevognen senest kl 10 og sover så mellem 3-4 timer - fantastisk. Når han så står op spiser han og vi hygger os lidt. Men ret hurtigt efter skal vi afsted over og hente de to større i børnehave. Så jeg putter ham i barnevognen og går over og henter dem. På vejen (5-10min) falder han næsten i søvn, men holder et halvt øje åbent.

Når jeg går ind i BH, begynder han ret hurtigt at græde og holder først op når vi kommer ud og begynder at gå hjem (det er ret stressende at han græder, mens jeg er inde i BH og jeg render lidt ud og ind, mens de andre tager flyverdragter på). På vejen hjem sover han også næsten. Og når vi kommer hjem, vågner han igen med det samme. Og så sover han simpelthen ikke resten af aftenen, ...

Annonce

... før vi putter ham omkring kl 20-21 (med skrig og skrål, fordi han er blevet totalt overtræt).

Så i virkeligheden sover vores lille fyr kun een rigtig lur på en hel dag og det er jo tosset - især da han ikke er glad og vågen, men græder og er tydeligt træt (skal siges at jeg mellem 16.30-17.30 forsøger at putte ham i liften inde i soveværelset, og render frem og tilbage og giver ham sutten - men det ender altid med at jeg må tage ham op igen - har ikke prøvet barnevognen på det her tidspunkt)

Jeg er som regel alene hjemme med alle tre ind til omkring kl 18, så der skal altså laves mad, og vises bare en lille smule omsorg/interesse for de andre to, mens lille Robert her bare slet ikke falder til ro.

Nu ved jeg jo godt, at mønstrene hurtigt kan ændre sig, men lige nu er jeg bare så træt af de her eftermiddage, hvor jeg synes at den lille fyr næsten bliver pint! Og jeg slet ikke har tid til at være sammen med de andre to (hvis den lille bare var glad / stille, kunne vi hygge os alle 4)-

Kan du komme med nogle gode råd til at få en bedre dagsrytme?

Kærlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin