Brev:
Kun en lang lur
2. marts 2011
Alder:
2 mdr.
Kun en lang lur
Hej Helen
Vi har en udfordring omkring at få vores lille fyr til at sove en eftermiddags+aften lur.
Vi har fået vores 3. barn 9. januar (altså 8 uger på søndag). Han er skøn og trives godt (3500g ved fødslen og 5800 nu). Han ammes fuldt.
Vi har nogle ok nætter - mellem 2-3 amninger pr. nat. Han vågner om morgenen (mellem 7-8 (ammet ved 6 tiden) og kommer ud i barnevognen senest kl 10 og sover så mellem 3-4 timer - fantastisk. Når han så står op spiser han og vi hygger os lidt. Men ret hurtigt efter skal vi afsted over og hente de to større i børnehave. Så jeg putter ham i barnevognen og går over og henter dem. På vejen (5-10min) falder han næsten i søvn, men holder et halvt øje åbent.
Når jeg går ind i BH, begynder han ret hurtigt at græde og holder først op når vi kommer ud og begynder at gå hjem (det er ret stressende at han græder, mens jeg er inde i BH og jeg render lidt ud og ind, mens de andre tager flyverdragter på). På vejen hjem sover han også næsten. Og når vi kommer hjem, vågner han igen med det samme. Og så sover han simpelthen ikke resten af aftenen, før vi putter ham omkring kl 20-21 (med skrig og skrål, fordi han er blevet totalt overtræt).
Så i virkeligheden sover vores lille fyr kun een rigtig lur på en hel dag og det er jo tosset - især da han ikke er glad og vågen, men græder og er tydeligt træt (skal siges at jeg mellem 16.30-17.30 forsøger at putte ham i liften inde i soveværelset, og render frem og tilbage og giver ham sutten - men det ender altid med at jeg må tage ham op igen - har ikke prøvet barnevognen på det her tidspunkt)
Jeg er som regel alene hjemme med alle tre ind til omkring kl 18, så der skal altså laves mad, og vises bare en lille smule omsorg/interesse for de andre to, mens lille Robert her bare slet ikke falder til ro.
Nu ved jeg jo godt, at mønstrene hurtigt kan ændre sig, men lige nu er jeg bare så træt af de her eftermiddage, hvor jeg synes at den lille fyr næsten bliver pint! Og jeg slet ikke har tid til at være sammen med de andre to (hvis den lille bare var glad / stille, kunne vi hygge os alle 4)-
Kan du komme med nogle gode råd til at få en bedre dagsrytme?
Kærlig hilsen
Anja