Brev:
Sover sent
26. februar 2011
Alder:
5 mdr.
Sover sent
Hej Helen,
Ja, så skriver jeg til dig igen.
Sagen er den, at vores datter sover sent om aftenen, og bliver svære og svære at få til at falde til ro.
Hun har altid været lidt af en natteravn, og i starten sov hun ofte ikke før kl. 2 om natten. Nu sover hun i det mindste ca. kl 22, men jeg kan bare mærke at jeg gerne vil have aftenen igen.
Et typisk døgn ser sådan her ud:
kl. 07: Min kæreste og jeg står op
kl. 08: Han tager på arbejde, og Sofie vågner lidt efter.
Kl. 08.15: Hun bliver ammet og sover med det samme igen.
Kl. 10: hun vågner, kommer op og kommer i tøjet.
kl. 11.30: Hun får grød
Kl. 12-13: Hun bliver ammet og sover derefter (nogle gange kan jeg bare lægge hende i hendes seng men på det seneste skal hun ofte ammes i søvn)
kl. 13.30-14 Hun vågner
kl. 18-18.30: Hun får kartoffelmos (ofte i forbindelse med at vi spiser aftensmad)
kl.19: Hun kommer i bad og får nattøj på og bliver ammet i vores seng, med sin egen dyne over sig. Herefter sover hun nogle gange en halv times tid hvorefter hun vågner og ikke vil sove mere. Så kommer hun ud i stuen og leger - det gør hun også hvis hun ikke falder i søvn.
Kl. 22 ca. kommer hun i seng igen.
Hun er rigtig svær at få til at sove her. Ofte falder hun fint nok i søvn, hvis hun ligger i vores seng, men lige så snart man lægger hende i hendes egen seng bliver hun ked af det, men ofte bliver hun ked af det lige så snart jeg holder op med at amme.
Sådan har det ikke været hele tiden, men der er sket et skred, fordi jeg har haft hold i ryggen og derfor har valgt den nemme løsning i et stykke tid - at lade hende blive liggende ved brystet indtil hun sov, så jeg ikke skulle stå og løfte hende op og ned af trammesengen, Hun bliver nemlig rigtig ked af det når man lægger hende ned, og det kan tage lang tid før hun falder til ro.
kl. 3 er hun begyndt at vågne igen og får bryst - hun vågner og græder meget.
hun spiser godt (ca. en dl ved hvert måltid) og er en glad lille pige, men hun måtte gerne sove lidt mere :)
Hilsen