Forkølelse og søvn

9. november 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Forkølelse og søvn

Hej igen

Der er nu gået nogle dage siden jeg sendte mit første spørgsmål ang. dag og nat, som var byttet om.
I mellemtiden er der bare lige dukket et spørgsmål mere op, som er lidt i tråd med det første - måske!

Det er ikke sådan at min pige decideret er vågen om natten. Hun er nu blevet forkølet og hendes søvn skifter mønster om natten. Det bliver nok lidt svært at beskrive, men det er som om at hun ikke falder i dyb søvn - hun ligger ret uroligt - armene kører lidt rundt, sutten bliver tabt og hun grynter. Det virker ikke som om at hun har ondt i maven, men hvis det skulle være noget med den del af kroppen, så er det nærmere nok bare noget ubehag.

Et andet bud er at hendes forkølelse forstyrrer hendes vejrtrækning.

Jeg forsøger selvfølgelig at ligge hende til for at se om hun er sulten, men det er ikke det der er problemet. Hun spiser om natten men finder ikke ro herefter. Ud på de tidlige ...

Annonce

... morgentimer er det så som om at der falder mere ro over hende og om dagen sover hun i hvert fald anderledes - hun har nemmere ved at finde ro.

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue hvad der sker om natten. Har du nogle ideer?

Det skal siges, at hun i løbet af dagen sover 2-3 timer af gangen, men kan også vågne hurtigere. Det er ikke noget der bekymrer mig, måske undrer det mig bare. Kan læse, at andre kan sove meget længere. Det skal dog siges, at vi tit kan få hende til at sove videre ved at give hende en sut eller tage hende op have hende i vores arme. Det gør vi gerne. Jeg tænker igen, at hendes forkølelse kan have en indflydelse på at hun ikke sover længere tid?

Nu ved man heldigvis, fordi man har prøvet det før, at alt bare er en fase, og at tiden arbejder for en med de problemstillinger der nu måtte være.

Glæder mig til at læse dit svar.

Kh.
Charlotte.

Ps. Kan man give noget mod forkølelsen?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene