Brev:
Forkølelse og søvn
9. november 2010
Alder:
0 mdr.
Forkølelse og søvn
Hej igen
Der er nu gået nogle dage siden jeg sendte mit første spørgsmål ang. dag og nat, som var byttet om.
I mellemtiden er der bare lige dukket et spørgsmål mere op, som er lidt i tråd med det første - måske!
Det er ikke sådan at min pige decideret er vågen om natten. Hun er nu blevet forkølet og hendes søvn skifter mønster om natten. Det bliver nok lidt svært at beskrive, men det er som om at hun ikke falder i dyb søvn - hun ligger ret uroligt - armene kører lidt rundt, sutten bliver tabt og hun grynter. Det virker ikke som om at hun har ondt i maven, men hvis det skulle være noget med den del af kroppen, så er det nærmere nok bare noget ubehag.
Et andet bud er at hendes forkølelse forstyrrer hendes vejrtrækning.
Jeg forsøger selvfølgelig at ligge hende til for at se om hun er sulten, men det er ikke det der er problemet. Hun spiser om natten men finder ikke ro herefter. Ud på de tidlige morgentimer er det så som om at der falder mere ro over hende og om dagen sover hun i hvert fald anderledes - hun har nemmere ved at finde ro.
Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue hvad der sker om natten. Har du nogle ideer?
Det skal siges, at hun i løbet af dagen sover 2-3 timer af gangen, men kan også vågne hurtigere. Det er ikke noget der bekymrer mig, måske undrer det mig bare. Kan læse, at andre kan sove meget længere. Det skal dog siges, at vi tit kan få hende til at sove videre ved at give hende en sut eller tage hende op have hende i vores arme. Det gør vi gerne. Jeg tænker igen, at hendes forkølelse kan have en indflydelse på at hun ikke sover længere tid?
Nu ved man heldigvis, fordi man har prøvet det før, at alt bare er en fase, og at tiden arbejder for en med de problemstillinger der nu måtte være.
Glæder mig til at læse dit svar.
Kh.
Charlotte.
Ps. Kan man give noget mod forkølelsen?