Brev:
Søvn 15 mdr
7. juli 2004
Alder:
15 mdr.
Søvn 15 mdr
Jeg ved godt, at børn er forskellige og at de har forskellige søvnbehov, men jeg er lidt bekymret for min søn, som sover mindre og mindre.
Han har aldrig været den store sover, der f.eks. har sovet 3-4 timer i sin barnevogn. Han er nu 15 mdr. og har ca. siden 10 mdr. alderen droppet formiddagssøvnen og sov kun til middag i ca. 1½ t. Men da han sov godt om natten fra ca. 19.30 - 7.30, mente vi at det var ok. Men nu sover han kun 45 min. til middag og sover om natten fra ca. 20.00 - 6.30! Han er træt, når han bliver puttet og har ingen problemer med at falde i søvn, men vågner bare "for" tidligt.
Han er selvfølgelig pylret og pjevset sidst på dagen, medmindre jeg kan få ham til at sove bare 20-30 min. sidst på dagen (men det sker sjældent). Sover han for lidt og hvad kan der ske ved det? Jeg tænker på vækst m.m. - er det ikke noget med, at man vokser når man sover?
Mange hilsner fra Susanne