Brev:
Pige på 6½ mdr er begyndt at vågne om natten
6. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Pige på 6½ mdr er begyndt at vågne om natten
Hej,
Mit spørgsmål er vedr. min datter på 6½mdr.
Hun har de sidste 3 uger til 1mdr. fået 3 måltider skemad samt vælling ca. 175-200 ml. inden sengetid.
Hun får fulkornsgrød til morgen hertil erstatning eller vand af kop og bliver mættet af med erstatning hvis det er nødvendigt. Formiddag ca. 60-100 ml. erstatning inden hun sover ca. 1 time.
Frokost grøntsagsmos eller kartoffelmos ligeledes - samme princip som morgen. Så sover hun til middag ca. 1-2 timer. Nogle gange får hun lidt frugtmos eller erstatning når hun vågner, men det er ikke altid at hun vil have noget.
Til aften får hun igen som frokost og så får hun vælling inden sengetid - ca. kl. 20-20.30. Om natten for hun erstatning 1 gang ca. 175 ml.
Mit problem er nu at hun indtil for ca. 1 uge siden har sovet fint både om natten og om dagen på denne mad, men den sidste uge er hun begyndt næsten ikke at sove om natten. Hun bliver putte kl. ca. 20-20.30 og sover så nogenlunde fint til ca. 23.30 så er hun åbenbart sulten så hun får mad, men spiser ikke ret meget, jeg har prøvet bare at tilbyde hende vand, men det vil hun ikke have.
Når hun har fået mad er hun vågen mindst hver time og hun er meget urolig - ligger og kaster sig rundt i sengen. Hun ligger på sit eget værelse, men når jeg har været oppe ca. 50 gange så tager jeg hende med ind i vores seng, det hjælper bare ikke, hun ligger stadigvæk lige uroligt, godt nok er hun så ikke vågen så tit men ligger og roder rundt i søvne.
Om dagen er hun meget aktiv - ligger og sidder og leger og griner meget - hun er begyndt at krybe med vores hjælp, men kan endnu ikke vende sig selv.
Hvad kan hendes dårlige nattesøvn skyldes - og kan jeg hjælpe hende mere til at vende sig.
Håber meget du kan hjælpe
Den trætte mor