Putning - mørkeræd?

1. november 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Putning - mørkeræd?

Hej igen Helen.

Jeg har et spørgsmål vedr. putning. Min datter på snart 1 1/2 år er begyndt at blive meget ked af det når vi skal til at putte hende. Hun bliver vildt glad når man spørger hende om hun skal have børstet tænder og iseng, og vi laver vores egen "grine-leg" lige inden putning og det har altid fungeret godt med et godt grin inden sovningen, meeen nu har det ændret sig.

Hun ELSKER stadig at få børstet tænder og grine-legen, men når ...

Annonce

... så vi slukker lyset på hendes værelse og jeg f.eks. siger godnat og lukker døren, så knækker filmen og hun bliver vildt ked (faderen bliver inde på værelset med hende til hun sover ).....kan det være hun pludselig er blevet mørkeræd??

Der er godt nok ik noed galt om natten i den retning, eller er det bare mere spændende at være oppe?? Hun gør det nemlig uanset hvor træt hun er.... tænkte bare om du havde hørt om lignende før??

Mange hilsner fra R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.