Renlighed - afføring i sine bukser

11. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 år, 3 mdr.

Renlighed - afføring i sine bukser

Hej Helen.

Der er nu gået næsten et år, siden mit sidste spørgsmål til dig om vores ældste datter. Hun er nu 4 1/4 år, og stadig en glad og dygtig pige.

Hun har fortsat problemer med sin afføring. Hun kan ikke lave på potte eller wc. Det sker altid i hendes underbukser - ble vil hun ikke bruge. Det sker 3-4 gange om dagen, både i børnehaven og herhjemme.

Det fylder efterhånden rigtig ...

Annonce

... meget i hverdagen, og gør det svært for hende, når hun f.eks. er med veninder hjemme og lege.
Hun er meget utilpas med det, og fortæller ikke når hun har lavet.

Vi har prøvet stort set alt. Belønning, historier, musik, alene, fælles, balloner at puste i undervejs. Hun laver ikke i potte eller wc.

Kan du hjælpe med et godt råd?
Jeg ser meget frem til at høre fra dig.

Mange hilsner
Annemette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder