Tilbagegang med renlighed

11. marts 2004

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Tilbagegang med renlighed

Hej

Vores søn på 3 ½ har ikke brugt ble siden august 2003.
Det er gået fint med tisseriet, men når det kommer til afføringen er det blevet helt galt. Han kan sagtens gå på wc, men af en eller anden årsag gemmer han sig når han skal lave, og går ikke af sig selv ud på wc'et.

Jeg syntes at det er drøn irriterende, men håber da at han snart "husker" at gå på wc. Her hjemme går det, og man kan sagtens fange ham i det, og så drøner han ud på wc'et, men i børnehaven er de "trætte" af det.

Jeg havde en samtale med dem i ...

Annonce

... dag, hvor det mellem linierne lå at de syntes at han skal have ble på igen og der sagde jeg at det syntes jeg under ingen omstændigheder at han skal - da det vil være et "nederlag" at skulle have den på igen.

Jeg spurgte til om hvor lang tid han fik lov at sidde på toilettet når han nu selv kom og sagde at han skulle, og der fik jeg at vide at de jo ikke havde tid til at sidde ude hos ham, jeg foreslog at de måske kunne give ham en bog som han kunne kigge i.

Hvad søren kan vi gøre? For det hjælper jo ikke med skæld ud.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig