Brev:
Tid til renlighed?
7. april 2008
Alder:
3 år, 5 mdr.
Tid til renlighed?
Hej Helen,
Jeg har en dreng på 3 år og 5 mdr som ingen tegn viser på, at han er ved at være klar til at smide bleen. Han siger meget sjældent, at han har lavet i bleen og siger også kun engang imellem (på det sidste dog mere ofte) "ja" når vi spørger ham, om han skal have en ren ble på - også selv om vi ved, at der er "gevinst". Og også selv om han har gået med beskidt ble et stykke tid og har fået en meget rød numse, så beder han ikke om at få skiftet bleen.
Han vil ikke sidde på potten eller et sæde på toilettet og viser i det hele taget slet ingen tegn på, at han er ved at være klar til at smide bleen. Vi presser ham ikke, da vi godt ved, at det ville være forkert.
Er han ikke lidt gammel til slet ikke at være startet på hele processen endnu? Hvordan håndterer vi situationen bedst - ved slet ikke at nævne potten og at han skal sige til, når han skal have ren ble på eller...?
Han har gået i børnehave siden august og ser alle de andre børn gå på toilet osv, men det virker ikke til at gøre nogen forskel..
Jeg håber du kan hjælpe os på vej.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Line