Tid til renlighed?

7. april 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Tid til renlighed?

Hej Helen,

Jeg har en dreng på 3 år og 5 mdr som ingen tegn viser på, at han er ved at være klar til at smide bleen. Han siger meget sjældent, at han har lavet i bleen og siger også kun engang imellem (på det sidste dog mere ofte) "ja" når vi spørger ham, om han skal have en ren ble på - også selv om vi ved, at der er "gevinst". Og også selv om han har gået med beskidt ble et stykke tid og har fået en meget rød numse, så beder han ikke om at få skiftet bleen.

Han vil ikke sidde på potten eller et sæde på toilettet og viser i det hele taget ...

Annonce

... slet ingen tegn på, at han er ved at være klar til at smide bleen. Vi presser ham ikke, da vi godt ved, at det ville være forkert.

Er han ikke lidt gammel til slet ikke at være startet på hele processen endnu? Hvordan håndterer vi situationen bedst - ved slet ikke at nævne potten og at han skal sige til, når han skal have ren ble på eller...?

Han har gået i børnehave siden august og ser alle de andre børn gå på toilet osv, men det virker ikke til at gøre nogen forskel..

Jeg håber du kan hjælpe os på vej.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi