Brev:
Tisser stadig i bukserne
28. marts 2008
Alder:
4 år, 3 mdr.
Tisser stadig i bukserne
Hej igen Helen
Har haft megen glæde af dine svar ang. min yngste søn, så nu spørger jeg ang. den ældste på fire.
Han blev renlig da han var tre et halvt år. Han kom selv og sagde at nu ville han ikke have ble på mere og så gik det fint efter et par uger med mange bukseskift og megen tålmodighed fra min side. Nu hvor han er fire år og tre måneder, skifter vi stadig bukser på ham mellem én og fire gange om dagen. Enkelte dage sker der ingen uheld og da roser vi ham MEGET, men ellers prøver vi at tage det stille og roligt.
Nu er situationen desværre bare ved at gå i hårdknude, da der har været rigtigt mange uheld på det sidste. Han har tisset to gange i flyverdragten, senest da vi lige var på vej ud af døren og da blev jeg rigtigt gal og skældte meget hårdt på ham, hvilket jeg jo godt ved ikke er løsningen. Vi har prøvet at sætte ham på toilettet hver time, men det har bare betydet at han nærmets frygter det toilet og altid siger nej, hvis vi spørger om han skal tisse. Hvis vi så sætter ham alligevel, hyler og skriger han og vil ikke tisse og nogle gange kommer det så i bukserne alligeve.
Aff. er der ingen problemer med overhovedet. Forleden tissede han i sofaen, fordi han ikke ville gå glip af børnetimen, så jeg har på fornemmelsen at han er så optaget af "nu'et" at han ikke går på WC. Jeg har snakket med børnehaven, som heller ikke ved, hvad man skal gøre ved det. De mener dog heller ikke at det kan blive ved på denne måde...Om natten bruger han nat-ble, da vi ellers skal op at skifte sengetøj, hvilket ødelægger søvnen for os alle.
Hvad skal jeg gøre, for at løsne op på situationen?
Jeg vil lige tilføje at han har en forhudsforsnævring som vi smører med Locoid creme (med pauser i samråd med læge), dog uden den store effekt, efter fem mdr. Når han tisser har jeg lagt mærke til at urinen hober sig op under forhuden, der så udspiler sig som en ballon, før den kan løbe ud. Kan det være en del af forklaringen at det er ubehageligt for ham at tisse? Han siger dog at han ikke mærker noget til det, men han ved jo heller ikke hvordan det er, ikke at være forsnævret.
Håber du kan se hoved og hale i dette og evt. komme med det indspark vi trænger så hårdt til.
Hilsen Sarah