Renlighed om natten - 3 år, 5 mdr.

11. marts 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Renlighed om natten - 3 år, 5 mdr.

Hej Helen

Min store datter er nu 3 år og 5 mdr. Hun smed allerede bleen i april sidste år - om dagen. Det gik meget hurtigt med at undvære bleen, og hun har kun haft ganske få uheld efterfølgende.

"Problemet" er, at hun stadig bruger ble, når hun sover, i starten både ved middagssøvn og om natten. Nu sover hun ikke til middag længere, men har stadig brug for bleen om natten.

Hun er på toilet inden sengetid, og vi går meget op i, at bleen kun må bruges når man sover. Det er hun helt indforstået med, så hvis hun om natten siger, at hun skal tisse (hun lister tit ind til os midt på ...

Annonce

... natten) så står jeg straks op med hende, og hun tisser på toilettet.

Alligevel er det altid en stor tung tisseble om morgenen (hun laver aldrig stort i den). Kan vi gøre noget for at få hende renlig når hun sover?

Jeg troede egentlig det stille og roligt ville komme af sig selv, men nu er det jo snart et år siden, hun blev renlig om dagen.

Problemet er ikke så meget om natten, hvor vi jo er forberedte og hun har ble på. Det er værre, når hun f.eks. falder i søvn i bilen eller i flyet på vej på ferie, så er jeg altid nervøs for uheld.

Håber du kan hjælpe os videre..

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder