Brev:
Renlighed om natten - 3 år, 5 mdr.
11. marts 2008
Alder:
3 år, 5 mdr.
Renlighed om natten - 3 år, 5 mdr.
Hej Helen
Min store datter er nu 3 år og 5 mdr. Hun smed allerede bleen i april sidste år - om dagen. Det gik meget hurtigt med at undvære bleen, og hun har kun haft ganske få uheld efterfølgende.
"Problemet" er, at hun stadig bruger ble, når hun sover, i starten både ved middagssøvn og om natten. Nu sover hun ikke til middag længere, men har stadig brug for bleen om natten.
Hun er på toilet inden sengetid, og vi går meget op i, at bleen kun må bruges når man sover. Det er hun helt indforstået med, så hvis hun om natten siger, at hun skal tisse (hun lister tit ind til os midt på natten) så står jeg straks op med hende, og hun tisser på toilettet.
Alligevel er det altid en stor tung tisseble om morgenen (hun laver aldrig stort i den). Kan vi gøre noget for at få hende renlig når hun sover?
Jeg troede egentlig det stille og roligt ville komme af sig selv, men nu er det jo snart et år siden, hun blev renlig om dagen.
Problemet er ikke så meget om natten, hvor vi jo er forberedte og hun har ble på. Det er værre, når hun f.eks. falder i søvn i bilen eller i flyet på vej på ferie, så er jeg altid nervøs for uheld.
Håber du kan hjælpe os videre..
Med venlig hilsen
Lene