Brev:
Renlighed - 3 år, 3 mdr.
16. januar 2008
Alder:
3 år, 3 mdr.
Renlighed - 3 år, 3 mdr.
Hej Helen
Vores datter på 3 år (okt04) skippede bleen i september 07, og har klaret det fint med få "uheld" i dagstimerne, har stadig ble på om natten. Bleen er våd hver morgen, og jeg tænker at det vel giver sig selv på et tidspunkt når hun er klar til at skippe nat-bleen?
Nå, men den sidste måneds tid har de her få "uheld" udviklet sig til daglige (næsten) uheld i børnehaven og også herhjemme. Endda nogle gange med afføring. Hun bliver ikke ked af det, konstaterer bare at det sker og min mand og jeg er heller ikke hysteriske med det, men siger at det er der ikke noget at gøre ved, kom vi vasker og får rent tøj på, men at hun selvfølgelig skal huske at gå på toilettet næste gang. Og hvis hun ikke vil gå alene, går vi bare med.
Børnehaven siger også at de har snakket om det flere gange nu, og de husker hende lidt oftere på at hun skal gå på toilettet, men det hos dem er mest når hun er midt i noget spændende at hun glemmer det. Det virker heller ikke som om at hun oplever nederlag i børnehaven omkring det, igen blot en konstatering.
Mit spørgsmål går på om vi kan kræve lidt af hende? Altså at være lidt mere bestemte omkring at hun altså SKAL huske at gå på toilettet el. vurderer du at det måske får modsatte effekt?
Vi vil nødig gøre et problem ud af det, men det virker nu alligevel lidt pudsigt. Hvad siger du?
Hilsner
Jeanette