Renlighed - 3 år, 3 mdr.

16. januar 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Renlighed - 3 år, 3 mdr.

Hej Helen

Vores datter på 3 år (okt04) skippede bleen i september 07, og har klaret det fint med få "uheld" i dagstimerne, har stadig ble på om natten. Bleen er våd hver morgen, og jeg tænker at det vel giver sig selv på et tidspunkt når hun er klar til at skippe nat-bleen?

Nå, men den sidste måneds tid har de her få "uheld" udviklet sig til daglige (næsten) uheld i børnehaven og også herhjemme. Endda nogle gange med afføring. Hun bliver ikke ked af det, konstaterer bare at det sker og min mand og jeg er heller ikke hysteriske med det, men siger at det er der ikke noget at gøre ved, kom vi vasker og får rent tøj på, men at hun selvfølgelig skal huske at gå på ...

Annonce

... toilettet næste gang. Og hvis hun ikke vil gå alene, går vi bare med.

Børnehaven siger også at de har snakket om det flere gange nu, og de husker hende lidt oftere på at hun skal gå på toilettet, men det hos dem er mest når hun er midt i noget spændende at hun glemmer det. Det virker heller ikke som om at hun oplever nederlag i børnehaven omkring det, igen blot en konstatering.

Mit spørgsmål går på om vi kan kræve lidt af hende? Altså at være lidt mere bestemte omkring at hun altså SKAL huske at gå på toilettet el. vurderer du at det måske får modsatte effekt?

Vi vil nødig gøre et problem ud af det, men det virker nu alligevel lidt pudsigt. Hvad siger du?

Hilsner
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder