Ikke renlig mere efter et halvt år som renlig

26. december 2007

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Ikke renlig mere efter et halvt år som renlig

Hej Helen

Vores datter på 3 år og 1 md har været renlig uden problemer siden sommerferien. Hun har brugt ble om natten og har da også haft uheld om dagen, hvilket vi har taget med knusende ro. Men her de sidste par md. er det gået stødt ned af bakke. Hun er blevet fuldstændig ligeglad med at tisse i bukserne. I børnehaven har hun dog været nogenlunde tør, men hjemme er det gået fuldstændig galt. Hun vil ikke på toilettet, når vi har spurgt hende. Vi har også prøvet at gøre det lidt sjovt at løbe ud på toilettet og rart at være der, og sågar prøvet, at hun måtte vælge et klistermærke til hendes bog, når hun havde tisset.

Her i juledagene blev det for meget for hende og os, så hun fik en ble på - for at få fokus flyttet lidt væk renlighed og give os alle et pusterum. Den er hun meget glad for ...

Annonce

... at have på og jeg føler bare, at vi har anerkendt hendes følelser ved at give hende ble på. Men jeg kan ikke lade være med at synes, det er lidt ærgerligt med dette tilbageskridt - men det er jo mit problem, som jeg må tumle med.

Med til historien hører, at der måske er sket mange ting for vores datter på det sidste og vil sket endnu mere snart, da vi venter tvillinger her inden for den næste uges tid. Mit overskud har ikke været det største på det seneste, så måske har jeg kommet til at presse hende lidt for meget. Vores datter har også smidt sutten for ca. en md siden osv.

Har vi gjort det rigtige med at give hende en pause med ble på og hvordan kommer vi atter på renlighedssporet igen. Det bliver en hård tid vi går i møde med tvillingernes snarlige ankomst.

Venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene