Brev:
Ikke renlig mere efter et halvt år som renlig
26. december 2007
Alder:
3 år, 1 mdr.
Ikke renlig mere efter et halvt år som renlig
Hej Helen
Vores datter på 3 år og 1 md har været renlig uden problemer siden sommerferien. Hun har brugt ble om natten og har da også haft uheld om dagen, hvilket vi har taget med knusende ro. Men her de sidste par md. er det gået stødt ned af bakke. Hun er blevet fuldstændig ligeglad med at tisse i bukserne. I børnehaven har hun dog været nogenlunde tør, men hjemme er det gået fuldstændig galt. Hun vil ikke på toilettet, når vi har spurgt hende. Vi har også prøvet at gøre det lidt sjovt at løbe ud på toilettet og rart at være der, og sågar prøvet, at hun måtte vælge et klistermærke til hendes bog, når hun havde tisset.
Her i juledagene blev det for meget for hende og os, så hun fik en ble på - for at få fokus flyttet lidt væk renlighed og give os alle et pusterum. Den er hun meget glad for at have på og jeg føler bare, at vi har anerkendt hendes følelser ved at give hende ble på. Men jeg kan ikke lade være med at synes, det er lidt ærgerligt med dette tilbageskridt - men det er jo mit problem, som jeg må tumle med.
Med til historien hører, at der måske er sket mange ting for vores datter på det sidste og vil sket endnu mere snart, da vi venter tvillinger her inden for den næste uges tid. Mit overskud har ikke været det største på det seneste, så måske har jeg kommet til at presse hende lidt for meget. Vores datter har også smidt sutten for ca. en md siden osv.
Har vi gjort det rigtige med at give hende en pause med ble på og hvordan kommer vi atter på renlighedssporet igen. Det bliver en hård tid vi går i møde med tvillingernes snarlige ankomst.
Venlig hilsen
En bekymret mor