Renlighed - 2 år, 9 mdr.

15. december 2007

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Renlighed - 2 år, 9 mdr.

Jeg er lidt i tvivl om hvor langt min datter er i processen med at blive renlig og om jeg kan begynde at "træne" med hende....jeg skriver træne i gåseøjne da jeg godt ved at man ikke skal presse på.

Min datter fylder 3 år til marts og skal snart i børnehave...hun har et glimrende sprog og er generelt en glad og tilfreds lille pige der dog er selvstændighedsfasens vold hvis man kan kalde det det.

Hun leger "at lave småt og stort" på potten og er rigtig god til det og er altid med Mor på wc, så hun ved godt hvad der sker...der er også held i spøjten nogen gange.

Hun kommer også og ...

Annonce

... siger til med både stort og småt......Meen idag da vi skiftede ble efter afføring spørger hun mig om hun må lade vær med at få ble på????

Det var jeg i tvivl om jeg skulle sige ja eller nej til både fordi vi skulle ud og handle og fordi jeg ikke vil have at den første gang uden ble bliver noget møg. Det villle ikke være så fedt at stå med våde bukser i Bilka GG.

Så jeg tror mit spørgsmål hedder om jeg skal efterkomme hendes efterhånden mange ønsker om at gå uden ble.....og virkelig gøre noget ved det?

Jeg vil ellers sige at det er en super brevkasse og der altid er svar og finde....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor