Brev:
Toilettræning - 22 mdr.
10. november 2007
Alder:
22 mdr.
Toilettræning - 22 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål vedrørende Isabella. Hun er begyndt at sige puha, når hun har lavet i bleen samt tage mig eller sin far med ud til puslebordet, for at blive skiftet. Samtidig er hun meget interesseret i toilettet, når hun er på vores badeværelse. Hun åbner låget, peger ned i toilettet og siger prut og puha. Hun har desværre også søsat adskillige af vores ting - mest mine hårelastikker ;o/
Vi tolker hendes signaler som at hun er klar til "pottetræning", men vi ønsker ikke at forcere det for hende. Hvad synes du? Skal vi opmuntre hende og lege med på interessen omkring toilettet, eller er det for tidligt?
For tiden virker hun lidt bange for at sidde på høje ting, hun vil f.eks ikke længere sidde på køkkenbordet osv. Det ville hun gerne før. Så vidt vi ved, er hun ikke faldet ned fra noget. Dagplejeren siger, at hun heller ikke er faldet ned hos hende og hun har ikke haft blå mærker eller buler, så hvorfor det er sådan, ved vi ikke.
Jeg vil egentlig ikke så gerne have en potte, men hellere en toiletstol, men hvis tøsen er rædselsslagen for at komme op at sidde, er det jo ikke løsningen. Kan du fortælle os, hvad fordelene og ulemperne er ved hhv. potte og toiletstol? Hvordan synes du i øvrigt, at vi skal gribe "pottetræningen" an?
Hilsen Victorias og Isabellas mor.
P.S. håber at du synes det er rart med konkrete spm. fra mig for en gangs skyld :o)