Toilettræning - 22 mdr.

10. november 2007

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Toilettræning - 22 mdr.

Hej Helen

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende Isabella. Hun er begyndt at sige puha, når hun har lavet i bleen samt tage mig eller sin far med ud til puslebordet, for at blive skiftet. Samtidig er hun meget interesseret i toilettet, når hun er på vores badeværelse. Hun åbner låget, peger ned i toilettet og siger prut og puha. Hun har desværre også søsat adskillige af vores ting - mest mine hårelastikker ;o/

Vi tolker hendes signaler som at hun er klar til "pottetræning", men vi ønsker ikke at forcere det for hende. Hvad synes du? Skal vi opmuntre hende og lege med på interessen omkring toilettet, eller er det for tidligt?

For tiden virker hun lidt bange for at sidde på høje ting, hun ...

Annonce

... vil f.eks ikke længere sidde på køkkenbordet osv. Det ville hun gerne før. Så vidt vi ved, er hun ikke faldet ned fra noget. Dagplejeren siger, at hun heller ikke er faldet ned hos hende og hun har ikke haft blå mærker eller buler, så hvorfor det er sådan, ved vi ikke.

Jeg vil egentlig ikke så gerne have en potte, men hellere en toiletstol, men hvis tøsen er rædselsslagen for at komme op at sidde, er det jo ikke løsningen. Kan du fortælle os, hvad fordelene og ulemperne er ved hhv. potte og toiletstol? Hvordan synes du i øvrigt, at vi skal gribe "pottetræningen" an?

Hilsen Victorias og Isabellas mor.

P.S. håber at du synes det er rart med konkrete spm. fra mig for en gangs skyld :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor