Renlig i andet forsøg?

5. november 2007

Kategori:
Alder:
3 år

Renlig i andet forsøg?

Kære Helen

I sommer forsøgte jeg at tage bleen af min yngste, der på det tidspunkt var 2 år og 9 måneder. Han virkede parat - havde gennem længere tid brugt potte om aftenen inden bad og på forskellige andre tidspunkter, dog ikke til "stort". Og vi havde talt meget om, hvad der nu skulle ske og købt underbukser til ham mm.

Efter 8 udmattende dage (i sommerhus uden vaskemaskine!) fik han dog efter svære overvejelser bleen på igen. Han var åbenbart alligevel ikke ...

Annonce

... klar: tissede ofte og uden forvarsel og kunne slet ikke finde ud af at lave stort på potte, selvom han fortalte, at nu skulle han!

Har du erfaringer med, hvornår man kan forsøge igen? Der er nu gået to en halv måned, og jeg vil så gerne have, at det lykkes i anden omgang, så hellere vente lidt længere end at gå i gang for tidligt.

Tips til, hvordan jeg i øvrigt skal gribe det an denne gang, ud over at være i nærheden af en vaskemaskine, vil være velkomne.

Venligst
Neel

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor