Brev:
Renlig i andet forsøg?
5. november 2007
Alder:
3 år
Renlig i andet forsøg?
Kære Helen
I sommer forsøgte jeg at tage bleen af min yngste, der på det tidspunkt var 2 år og 9 måneder. Han virkede parat - havde gennem længere tid brugt potte om aftenen inden bad og på forskellige andre tidspunkter, dog ikke til "stort". Og vi havde talt meget om, hvad der nu skulle ske og købt underbukser til ham mm.
Efter 8 udmattende dage (i sommerhus uden vaskemaskine!) fik han dog efter svære overvejelser bleen på igen. Han var åbenbart alligevel ikke klar: tissede ofte og uden forvarsel og kunne slet ikke finde ud af at lave stort på potte, selvom han fortalte, at nu skulle han!
Har du erfaringer med, hvornår man kan forsøge igen? Der er nu gået to en halv måned, og jeg vil så gerne have, at det lykkes i anden omgang, så hellere vente lidt længere end at gå i gang for tidligt.
Tips til, hvordan jeg i øvrigt skal gribe det an denne gang, ud over at være i nærheden af en vaskemaskine, vil være velkomne.
Venligst
Neel