Ble stop

1. november 2007

Kategori:
Alder:
4 år, 1 mdr.

Ble stop

Hej igen.

Jeg sendte ind tidligere ang min 4 år gamle dreng, der ikke kan slippe sin ble. Han fyldte 4 sidst i september. Vi har lige fået kat, og i den anledning et kattetoilet til misser. Da drengen syntes katten var dygtig til at gå i bakken, ville han også gå uden ble og bruge sit toilet. Det gik i 2 dage, så gik det helt i kage igen. Han lavede afføring i badekar og tisser i bukserne. I børnehaven laver han igen aff i bukserne og er nu tilbage i bleen.

Mit spørgsmål er: Hvis han kunne klare de 2 dage, hvornår skal vi så tage ...

Annonce

... bleafvænningen op igen? Han siger selv derefter lidt ked, at han vil gå uden ble?

Skal vi helt vente på hans interesse? Kan bleen gøre ham "doven", at den fratager ham det ubekvemme i at forlade legen for at gå på toilet? Vil bleen blive en hvilepude?

Hvad skal der til for at drengen kan se fordelen i at gå på toilet? til for at han gider at tage ansvaret for at nå derud? lysten til ikke at have tis og afføring i bleen?

Ja, hjælp lige en fortvivlet mor, der ikke vil skade sin drengs selvværd, men lægge det rigtige/sunde pres.

Tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder