Brev:
Ble stop
1. november 2007
Alder:
4 år, 1 mdr.
Ble stop
Hej igen.
Jeg sendte ind tidligere ang min 4 år gamle dreng, der ikke kan slippe sin ble. Han fyldte 4 sidst i september. Vi har lige fået kat, og i den anledning et kattetoilet til misser. Da drengen syntes katten var dygtig til at gå i bakken, ville han også gå uden ble og bruge sit toilet. Det gik i 2 dage, så gik det helt i kage igen. Han lavede afføring i badekar og tisser i bukserne. I børnehaven laver han igen aff i bukserne og er nu tilbage i bleen.
Mit spørgsmål er: Hvis han kunne klare de 2 dage, hvornår skal vi så tage bleafvænningen op igen? Han siger selv derefter lidt ked, at han vil gå uden ble?
Skal vi helt vente på hans interesse? Kan bleen gøre ham "doven", at den fratager ham det ubekvemme i at forlade legen for at gå på toilet? Vil bleen blive en hvilepude?
Hvad skal der til for at drengen kan se fordelen i at gå på toilet? til for at han gider at tage ansvaret for at nå derud? lysten til ikke at have tis og afføring i bleen?
Ja, hjælp lige en fortvivlet mor, der ikke vil skade sin drengs selvværd, men lægge det rigtige/sunde pres.
Tak