Snart et år

1. juni 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Snart et år

Hejsa Helen

Så jeg på banen igen.

Min søn fylder 1 år her den 17. Juni og har først et spørgsmål omkring sut. Min søn bruger ALDRIG sut hverken nat eller dag, har han ikke gjort siden han var 8 mdr og før 8 mdr fik han kun sut om natten, men hørte her sidste dag, at det kan resulter i at han måske begynder at sutte på tommelfinger når han er 3 år. Er det korrekt?

Sutten har bare aldrig været interessant hos os. Vi har aldrig brugt den som hverken trøste middel eller noget andet. Og jeg har ammet ham i 7 måneder. Og hvis jeg giver ham en sut ja så ved han slet ikke hvad den skal bruges til:)

Mit andet spørgsmål handler om POT. Ja nu tænker du sikkert DET VAR DOG TIDLIGT at begynde på det... har min veninde os sagt fnis men altså skal lige høre din mening...

Min søn forstår rigtig meget og hver gang han enten tisser el pølser så sætter han sig i hug. Vi må ikke kigge på ham så kigger han væk.... og jeg har tænkt mig at introducere potten for ham. Dermed tror jeg ikke at han er ble fri om en ...

Annonce

... måned eller noget, men tror faktisk godt jeg kan lære ham at tisse og pølse i den, føler han er paret til det.

Han er meget lærnem og kan selv gå op af trapper, hvor han koordiner benene rigtigt dvs først det ene ben og så det andet ben og ikke det samme ben hvergang hvis du forstår.... udover det kan jeg hente en klud i en skuffe og lukke den og efter et stykke tid kan jeg give ham kluden og sige: Gider du ligge den her klud hen i skuffen, så gør han det, åbner den rigtige skuffe putter den i og lukker igen...

Det gør han med mange ting sagt på en anden måde, jeg kan kommuniker med min søn og han forstår godt nok utroligt meget og hans sprog er også blevet rigtigt godt og kan sige forskellige ting og er især god til at efterligne en melodi samt forskellige dyrelyde.

Så er det fuldstædig vanvittigt at jeg begynder at prøve af med potten?

PS. Min lillesøster var bleefri lidt over et år, så det da vist ikke helt mærkeligt.

Ser frem til dit svar og på forhård tak.

Med venlig hilsen
Tine og Claus

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder