Brev:
Snart et år
1. juni 2007
Alder:
12 mdr.
Snart et år
Hejsa Helen
Så jeg på banen igen.
Min søn fylder 1 år her den 17. Juni og har først et spørgsmål omkring sut. Min søn bruger ALDRIG sut hverken nat eller dag, har han ikke gjort siden han var 8 mdr og før 8 mdr fik han kun sut om natten, men hørte her sidste dag, at det kan resulter i at han måske begynder at sutte på tommelfinger når han er 3 år. Er det korrekt?
Sutten har bare aldrig været interessant hos os. Vi har aldrig brugt den som hverken trøste middel eller noget andet. Og jeg har ammet ham i 7 måneder. Og hvis jeg giver ham en sut ja så ved han slet ikke hvad den skal bruges til:)
Mit andet spørgsmål handler om POT. Ja nu tænker du sikkert DET VAR DOG TIDLIGT at begynde på det... har min veninde os sagt fnis men altså skal lige høre din mening...
Min søn forstår rigtig meget og hver gang han enten tisser el pølser så sætter han sig i hug. Vi må ikke kigge på ham så kigger han væk.... og jeg har tænkt mig at introducere potten for ham. Dermed tror jeg ikke at han er ble fri om en måned eller noget, men tror faktisk godt jeg kan lære ham at tisse og pølse i den, føler han er paret til det.
Han er meget lærnem og kan selv gå op af trapper, hvor han koordiner benene rigtigt dvs først det ene ben og så det andet ben og ikke det samme ben hvergang hvis du forstår.... udover det kan jeg hente en klud i en skuffe og lukke den og efter et stykke tid kan jeg give ham kluden og sige: Gider du ligge den her klud hen i skuffen, så gør han det, åbner den rigtige skuffe putter den i og lukker igen...
Det gør han med mange ting sagt på en anden måde, jeg kan kommuniker med min søn og han forstår godt nok utroligt meget og hans sprog er også blevet rigtigt godt og kan sige forskellige ting og er især god til at efterligne en melodi samt forskellige dyrelyde.
Så er det fuldstædig vanvittigt at jeg begynder at prøve af med potten?
PS. Min lillesøster var bleefri lidt over et år, så det da vist ikke helt mærkeligt.
Ser frem til dit svar og på forhård tak.
Med venlig hilsen
Tine og Claus