Dreng på 3½ der stadig bruger ble

10. januar 2004

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Dreng på 3½ der stadig bruger ble

Hej

Vi har en dreng på 3½ år som stadig bruger ble. Vi prøvede for et par måneder siden at få ham til at tage bleen af nogle gange om eftermiddagen og aftenen, men det var han ikke meget for. Toilettet vil han slet ikke sidde på, selvom vi har købt et toiletsæde for 1 år siden.

For et par måneder siden snakkede vi meget med ham om at nu skulle han ikke bruge ble mere for nu var han 3 år og skulle i børnehave. Han var ligeglad. Så indgik vi en aftale med ham om at han fik en robot, som han kunne lege med, når han ikke havde ble på og når han sad på toilettet, det var sjovt i en uge, så var det ligesom ovre.

Han kan ikke komme ...

Annonce

... med vennerne fra børnehaven hjem, for der er ikke andre der må skifte ham end os og dem i børnehaven. Det har ligesom heller ikke hjulpet på situationen.

Han har en lillebror som fylder 2 i næste måned, han sidder på toiletter i vuggestuen, der sker ikke noget, men det interesserer ham dog. Faktisk så lavede han "stort" den anden dag på toilettet - hvilket vi jo er meget stolte over.

Hvad gør vi. For det første så er det ved at være ulækkert med så stor en dreng der skider i bleen og for det andet så er jeg bange for, at han på et tidspunkt skal blive drillet af de andre, der er nemlig ikke andre i børnehaven der bruger ble.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder