Brev:
Dreng på 3½ der stadig bruger ble
10. januar 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Dreng på 3½ der stadig bruger ble
Hej
Vi har en dreng på 3½ år som stadig bruger ble. Vi prøvede for et par måneder siden at få ham til at tage bleen af nogle gange om eftermiddagen og aftenen, men det var han ikke meget for. Toilettet vil han slet ikke sidde på, selvom vi har købt et toiletsæde for 1 år siden.
For et par måneder siden snakkede vi meget med ham om at nu skulle han ikke bruge ble mere for nu var han 3 år og skulle i børnehave. Han var ligeglad. Så indgik vi en aftale med ham om at han fik en robot, som han kunne lege med, når han ikke havde ble på og når han sad på toilettet, det var sjovt i en uge, så var det ligesom ovre.
Han kan ikke komme med vennerne fra børnehaven hjem, for der er ikke andre der må skifte ham end os og dem i børnehaven. Det har ligesom heller ikke hjulpet på situationen.
Han har en lillebror som fylder 2 i næste måned, han sidder på toiletter i vuggestuen, der sker ikke noget, men det interesserer ham dog. Faktisk så lavede han "stort" den anden dag på toilettet - hvilket vi jo er meget stolte over.
Hvad gør vi. For det første så er det ved at være ulækkert med så stor en dreng der skider i bleen og for det andet så er jeg bange for, at han på et tidspunkt skal blive drillet af de andre, der er nemlig ikke andre i børnehaven der bruger ble.