Brev:
4-årig datter vil ikke lave afføring på toilettet
7. januar 2004
Alder:
4 år
4-årig datter vil ikke lave afføring på toilettet
Jeg har en datter på 4 år, som nægter at "lave stort" på toilettet. Hun kom af med bleen for ca. 1 1/2 år siden, og der har sjældent været uheld! Hun insisterer på at lave stort på potten og det hænder, at hun sætter sig på toilettet og tisser, og derefter ned på potten for at lave stort.
Vi har forsøgt at "tvinge" hende til at lave på toilettet med det resultat at hun fik forstoppelse og ikke havde afføring i 4 dage. Sidenhen har vi prøvet at lokke med forskellige ting - sidst gav hun potten til julemanden!
Når vi spørger hende hvorfor hun ikke vil på toilettet, siger hun blot, at hun ikke har lært at lave på toilettet! Min fornemmelse er at hun er småbange....Jeg synes at hun er ved at være for stor til at vi slæber potten med alle steder - men på den anden side - hvis vi nægter hende potten - holder hun sig - og får forstoppelse!
Med venlig hilsen
Rådvild mor