Brev:
Pottetræning, er det for tidligt?
10. november 2006
Alder:
22 mdr.
Pottetræning,  er det for tidligt?
Allerførst en tilbagemelding på det med at Alfred ikke var til at lokke til at gå. Efter at vi er begyndt at lade klapvognen stå herhjemme er der ingen problemer med at han går turen ned til vuggestuen.
Vi er i den heldige situation at vi kan tillade os det er hele foregår i hans tempo, så i morges var der fx tid til at kigge på fiskene i dyrehandlerens vindue. Han vil dog stadig ikke gå på trappen når vi er med (Kan godt når vuggestuen er på tur). Men det er ok med mig, at vi bærer ham op og ned så længe han går og gider gå resten af vejen.
Jeg kom i går ned for at hente ham lige efter middagsluren og så at nogle af de lidt yngre børn sidder på toilettet/potte efter middagsluren og snakkede med pædagogen om, at vi så småt skulle prøve at lokke Alfred til at bruge toilettet eller en potte. Men jeg ved ikke om det er for tidligt. Han kommer endnu ikke og siger til, hvis han har lavet i bleen og virker heller ikke synderligt interesseret i at de andre børn bruger toilettet/potten i vuggestuen.
Han er nu 22 mdr så jeg ved ikke om det som sagt er for tidligt, at vi går igang og hvis ikke, hvordan griber vi det så an. Er det noget med at sætte ham på potten fx hver aften inden sengetid eller hvordan? Og hvad er bedst at bruge toiletindsats eller potte??
Som altid tak for en super brevkasse og god weekend
Mai-Brit