Begyndt at tisse i bukserne igen

15. oktober 2006

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Begyndt at tisse i bukserne igen

Hej

Jeg har en datter på 2 år og 10 mdr. Hun har været renlig siden starten af sommeren (omkring 1. juli), hvor hun efter eget ønske fik bleen af. Hun havde da nogle få uheld i løbet af den første uge, men ellers er det bare gået SÅ fint og flot. Hun har haft ganske få uheld (udelukkende tis) hvis vi har været ude og hun helt har glemt at tisse, men har ellers selv været rigtig god til at komme og fortælle at hun skulle tisse.

Efter en månedstid bedyrede hun at nu ville hun heller ikke bruge ble om natten, og det gik fint en lille uges tid, men så begyndte hun at tisse stort set hver nat, så hun fik nat-bleen på igen. Den bruger hun endnu.

Men indenfor den seneste ugestid er der virkelig begyndt at ske mange uheld. I dag har hun så tisset i bukserne 3 gange - hver ...

Annonce

... gang har hun pludselig sagt: NU TISSER JEG!!! og så er der kommet en pyt på gulvet. Vi forsøger at virke så "upåvirkede" som muligt - "nå, pyt, skat, det tørrer vi bare op igen og finder nogle nye bukser" - men jeg synes det er MANGE uheld sådan lige pludselig. Så nu spekulerer jeg på om der kan være noget galt!!?!

Har du et bud på hvad det kan skyldes? Er det normalt at børn efter 4 mdr. som renlige, "falder tilbage"??? Vi har, uden hun hørte på det, snakket om hvorvidt vi måske skal give hende bleen på igen, men det synes jeg absolut ikke... Og jeg tror bestemt heller ikke hun vil...

Hun har ALDRIG haft afføring i bukserne - hun er meget dygtig til at mærke det og gå på toilettet hver dag når hun skal lave stort.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger