Brev:
2 1/2 årig laver pølser på toilettet og 4 årig lære at tørre sig selv
13. september 2006
Alder:
2 år, 6 mdr.
Hej
Min datter på 2 1/2 har i et par måneder lavet pølser på toilettet. Et fast ritual inden puttetid, som regel. Hun kommer selv og siger at hun skal lave pølser.
Mit spørgsmål er så, om du tror hun er ved at være klar til at komme af med bleen?
Vi prøvede i sommerferien, men når hun skulle tisse, satte hun sig bare på hug, på gulvet. Ret irriterende, prøvede at forklare hende, at hun skulle sige til eller selv sætte sig på potten når det var.
Har lige et spørgsmål mere: Har en datter på fire, som jeg hár lært selv at tørre sig efter afføring. Men er i tvivl hvad den rigtige måde er, har altid selv tørt mig fra numsen og frem og lærer derfor min datter det, men min svigermor siger, at det må man ikke pga. bakterier. Jeg har aldrig har nogle problemer med mit underliv, med bakterier eller noget.
De siger også i børnehaven, at hun ikke selv må tørre sig, hvorfor? Hun skal jo lære det på et tidspunkt.
På forhånd tak