Brev:
Pottetræning - 8 mdr.
28. august 2006
Alder:
8 mdr.
Pottetræning - 8 mdr.
Kære Helen
Ja, jeg ved godt at dette måske lyder helt gak-gak... men i cirka en uges tid har jeg dagligt sat min søn på potte selvom han kun er otte måneder.
Det har altid været ret tydeligt, hvornår han skulle 'på toilet', og jeg har tit syntes, at det var synd, han skulle gøre det i bleen. Jeg købte derfor en potte til ham for nyligt. Han sidder stabilt selv og kan sidde selv på potten.
Jeg sætter ham på den, når han viser tegn til at 'skulle', og ellers rutinemæssigt inden han skal i bad om aftenen. Allerede første gang jeg satte ham på den, var der 'gevinst' kort tid efter. Af og til tisser han også.
Min teori er, at potten gør at han kommer til at sidde i en stilling, der er behagelig, når han skal af med afføring, og at det er rart for ham, at der er luft under - så det ikke er direkte ned i en ble.
Men skal jeg være bekymret over at have forceret hans udvikling? Eller skal jeg bare glæde mig over, at det fungerer for os? Jeg er klar over, at hvis han pludselig ikke vil mere, må vi bare stoppe.
Kærlig hilsen
Cecilie