Pottetræning - 8 mdr.

28. august 2006

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pottetræning - 8 mdr.

Kære Helen

Ja, jeg ved godt at dette måske lyder helt gak-gak... men i cirka en uges tid har jeg dagligt sat min søn på potte selvom han kun er otte måneder.

Det har altid været ret tydeligt, hvornår han skulle 'på toilet', og jeg har tit syntes, at det var synd, han skulle gøre det i bleen. Jeg købte derfor en potte til ham for nyligt. Han sidder stabilt selv og kan sidde selv på potten.

Jeg sætter ham på den, når han viser tegn til at 'skulle', og ellers rutinemæssigt inden han skal i bad om aftenen. Allerede ...

Annonce

... første gang jeg satte ham på den, var der 'gevinst' kort tid efter. Af og til tisser han også.

Min teori er, at potten gør at han kommer til at sidde i en stilling, der er behagelig, når han skal af med afføring, og at det er rart for ham, at der er luft under - så det ikke er direkte ned i en ble.

Men skal jeg være bekymret over at have forceret hans udvikling? Eller skal jeg bare glæde mig over, at det fungerer for os? Jeg er klar over, at hvis han pludselig ikke vil mere, må vi bare stoppe.

Kærlig hilsen
Cecilie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.