Brev:
Potte efter sengetid
20. juli 2006
Alder:
3 år, 6 mdr.
Potte efter sengetid
Hej Helen
Jeg skriver fordi jeg gerne vil have et godt råd vedr. min søn på snart 3½ år.
Han har lige opdaget, at det er spændende at sidde på potte og det opmuntrer vi ham selvfølgelig til så tit han vil.
Han har haft bleen af nede i børnehaven i mandags og været på potte dernede. Havde heller ikke ble på før mandag aften.
Nu vil han have ble på igen, og det får han, da vi ikke vil presse ham.
Vores udfordring består i, at han nu hver aften, efter at han er blevet puttet, kalder og vil op og tisse. I mandags var det 4 gange, og det fik han lov til da det var helt nyt. Der kom vist også lidt hver gang, også det store.
Tirsdag fik han også lov, men skulle ikke noget. I går ville han op, og det kom han så en gang med mig. Der tissede han ikke. Så kaldte han igen, og da hans far kom og han var på vej på potten skulle det lige pludselig være mig der skulle hjælpe ham. Og så er det vi siger stop.
På os virker det nemlig som om han bruger det til at trække sengelægningen i langdrag. (Og det er efter vi har læst bog, puttet mv). Det skal siges, at han selvfølgelig har ble på om aftenen/natten.
Vi vil egentlig gerne give ham een mulighed for at tisse på potten efter han er kommet i seng, men så ikke flere. For at undgå nævnte langtrækning. Men vi vil selvfølgelig heller ikke ødelægge processen med pottetræning.
Hvad mener du vi skal gøre?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
M