Potte efter sengetid

20. juli 2006

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Potte efter sengetid

Hej Helen

Jeg skriver fordi jeg gerne vil have et godt råd vedr. min søn på snart 3½ år.

Han har lige opdaget, at det er spændende at sidde på potte og det opmuntrer vi ham selvfølgelig til så tit han vil.

Han har haft bleen af nede i børnehaven i mandags og været på potte dernede. Havde heller ikke ble på før mandag aften.

Nu vil han have ble på igen, og det får han, da vi ikke vil presse ham.

Vores udfordring består i, at han nu hver aften, efter at han er blevet puttet, kalder og vil op og tisse. I mandags var det 4 gange, og det fik han lov til da det var helt nyt. Der kom vist også lidt hver gang, også det store.

Tirsdag fik han også lov, men skulle ikke noget. I går ville han ...

Annonce

... op, og det kom han så en gang med mig. Der tissede han ikke. Så kaldte han igen, og da hans far kom og han var på vej på potten skulle det lige pludselig være mig der skulle hjælpe ham. Og så er det vi siger stop.

På os virker det nemlig som om han bruger det til at trække sengelægningen i langdrag. (Og det er efter vi har læst bog, puttet mv). Det skal siges, at han selvfølgelig har ble på om aftenen/natten.

Vi vil egentlig gerne give ham een mulighed for at tisse på potten efter han er kommet i seng, men så ikke flere. For at undgå nævnte langtrækning. Men vi vil selvfølgelig heller ikke ødelægge processen med pottetræning.

Hvad mener du vi skal gøre?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger