Pottetræning for en 2-årig

15. juli 2006

Kategori:
Alder:
2 år

Pottetræning for en 2-årig

Hej igen

Jeg tænker at vi ikke skal begynde med pottetræning før vores datter selv kan give udtryk for at hun skal tisse, er det forkert?

Hun har før rendt med numsen bar og så pludselig stået og tisset ned ad benet selvom potten står fremme. Hun bliver meget ked af det og det er jo forståeligt nok, men da hun ikke selv kan fortælle når hun skal tisse og åbenbart ikke ved hun skal sætte sig på potten, ja så tænker jeg at vi må vente til hun ka fortælle det til os - eller ved hun ...

Annonce

... skal sætte sig på potten:-)

Hun har i et halvt år kommet på potte i vuggestuen og hun er meget interesseret i wc'et, men vil helst ikke sidde der. Når hun render med numsen bar herhjemme, ender det gerne i at hun bare vil tørre sig med toiletpapir hele tiden sætte sig og rejse sig fra potten hele tiden. Er det normalt?

Faktisk er vi meget på bar bund med pottetræningen og vi ved ikke særlig meget om det, så hvis du har et par gode råd tager vi da gerne i mod:-)

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder