Brev:
Natble - 3 år, 5 mdr.
26. januar 2017
Alder:
3 år, 5 mdr.
Natble - 3 år, 5 mdr.
Kære Helen
Vores store dejlige pige er 3 1/2 år nu, og hun har været uden ble 4-5 måneder.
Hun blev lynhurtig renlig og havde meget få uheld i processen. Hun var bare helt klar, da vi droppede bleen.
Hun er rigtig god til at sige til i god tid, inden hun skal tisse, og hun kan tilmed holde sig længe, hvis der ikke lige er et toilet, der hvor vi er.
Om natten har hun stadig ble på, men det er flere måneder siden, hun har lavet noget i den. Den er helt tør hver morgen, og hvis hun skal tisse om morgenen, beder hun om at få den af, så hun kan komme ud og tisse. Det samme gælder om natten, hvor hun beder om at komme på potten (vi har ikke toilet på første sal og har derfor en potte stående). Hun vil ikke tisse i bleen om natten, så hun kommer op på potten og falder hurtigt i søvn bagefter.
Det hører dog til sjældenhederne, at hun tisser om natten overhovedet.
Så mit spørgsmål går på, om du tror, at hun er klar til helt at undvære bleen om natten?
Jeg vil naturligvis gerne skåne hende for oplevelsen af at vågne med tis i sengen. Men det er også fjollet at blive ved at give hende ble på, når hun ikke bruger den.
Vi har talt om, at hun snart ikke behøver den længere, og hun glæder sig til at være helt fri for ble. Jeg tror, det vil være med til at lægge endnu større afstand til lillebror (på 6 mån) og tydeliggøre, hvor stor hun er blevet. Men naturligvis ikke for enhver pris.
Vi glæder os meget til at høre din vurdering.
Bedste hilsner
Skattepigens mor